Poloc skrev 2008-06-22 23:36:35 följande:
Svar på #18Alla läkemedel kan man slå upp i
www.fass.se :"BiverkningarVanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Trötthet och yrsel.Mindre vanliga: Mag-tarmbesvär såsom halsbränna, illamående, diarré.Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Gulsot, allergiska reaktioner (t ex hudutslag)."(OT ... Har du besvär med magen så låter det mkt vettigt att prioritera detta. Vanliga besvär är att man är mer eller mindre känslig för gluten eller mjölk (testa att utesluta en-ett par veckor). Probiotika hjälper till att balansera bakteriefloran i mage-tarm.)
Jag vet att man kan kolla upp dem i FASS, men jag slapp ju nu när du gjorde det!

Sedan är det inte säkert att det stämmer helt det som står där ändå.
Förlåt nu blir jag lite ot...
Jag kan tipsa er som har kroniska besvär med spänningar i kroppen, testa Omperazol eller liknande preparat och se om ni också blir hjälpta av det. Jag hade ångest och yrsel som släppte efter en tablett!

Det var en ren slump att jag kom på det! min läkare tyckte att jag skulle kombinera panodil och Magnecyl så det gjorde jag. Fast jag blev bara sämre och sämre och när jag var som värst så skulle jag ta en promenad för det brukade hjälpa. Fast då höll jag på att spy flera gånger, så efter kontakt med sjukvårdupplysningen så åkte maken och köpte Omperazol åt mig. Jag trodde at tde tabletterna bara skulle ta bort illamåndet, men det tog mindre än en timme så försvann oron och ångesten med!

När jag började med tabletterna så måsdde jag verkligen skit, två dagar efteråt så åkte jag på kurs och det hade jag absolut inte klarat utan medicinen!