Inlägg från: BROCCOLLI |Visa alla inlägg
  • BROCCOLLI

Nackspärr, vad göra??

Lustigt, så hade jag för en vecka sen, fast kunde vrida huvudet åt höger bara och så gick smärtan ända ner i ryggen och gjorde även så det värkte utåt i armen. Det började i söndags morse men gick ändå iväg och jobbade, och nu i torsdags var jag hos en sjukgymnast på vc då jag hade en remiss dit pga en olycka i lekparken för ett tag sen (en inflammation i menisken visar det sig). Iaf så nämnde jag om min rygg och nacke för honom och då frågade han om jag ville han skulle titta på det också, och självklart fick han det! Han böjde på mig och gud vet allt, och visste precis vart jag hade ont, så han knakade rätt både nacken och ryggen, gud så det knakade . Nu har jag bara en jäkla träningsvärk efter det och övningarna jag gör men är sååå tacksam att han fick bort det, själv trodde jag att det hörde till min lilla förkylning. Jag visste inte ens att en sjukgymnast kan sånt, men en del kanske har lite extra kunskaper! Det värsta var bara att stå i underkläder framför en 40-årig manlig sjukgymnast (lika gammal som min man), jag börjar nog bli gammal, haha . Köpte sedan Ibumetin!

• BROCCOLLI
    Poloc skrev 2008-06-22 23:43:06 följande:
    Synd att flera har negativ erfarenhet av naprapatbehandling, men det går inte att 'dissa' en hel yrkeskår pga dessa exempel. Kiropraktorer, naprapater och osteopater jobbar som sagt med samma grundtekniker, så skillnaderna upplever jag är störst på individnivå. (beroende på hur respektive terapeut gillar att jobba, erfarenhet, vidareutbildningar, osv)Sjukgymnaster kan läsa en påbyggnadsutbildning i OMT (ortopedisk manuell terapi) - sannolikt har sjukgymnasten som nämns ovan gjort det, eftersom han jobbade med manipulationer. Ännu ett exempel på hur terapeuter inom samma yrke kan behärska olika kompetenser (det är ju inte alla sjukgymn som har dessa extrakunskaper).
    Då hade jag en himla tur känner jag, som råkade få komma till en expert ! Tur att det onda kom när det gjorde då, annars hade jag ju bara gått och väntat på att det skulle rättat till sig. Allt drabbar en när man blivit 30 + 1 år... Min man går regelbundet till en kiropraktor för att knakas rätt, men det är kostar ju förstås lite mer. Jag fick VIP-behandling för en hundring, haha !
Svar på tråden Nackspärr, vad göra??