Nackspärr, vad göra??
Jag har fått nackspärr!!! Vad ska jag göra åt det?? Finns hjälp och få??? Kan inte vrida på huvudet åt något håll och håller på att bli tokig!!!!
Jag har fått nackspärr!!! Vad ska jag göra åt det?? Finns hjälp och få??? Kan inte vrida på huvudet åt något håll och håller på att bli tokig!!!!
Ska ta en panodil nu när jag lägger mig. Hoppas jag får sova lite i natt!
När jag har nackspärr duschar jag vamt över nacken och masserar försiktigt, håller varmt med handduk och undviker att sitta i drag. Brukar ge med sig inom en vecka eller två.
Doktorn kan inte göra så mycket
Synd att flera har negativ erfarenhet av naprapatbehandling, men det går inte att 'dissa' en hel yrkeskår pga dessa exempel. Kiropraktorer, naprapater och osteopater jobbar som sagt med samma grundtekniker, så skillnaderna upplever jag är störst på individnivå. (beroende på hur respektive terapeut gillar att jobba, erfarenhet, vidareutbildningar, osv)
Sjukgymnaster kan läsa en påbyggnadsutbildning i OMT (ortopedisk manuell terapi) - sannolikt har sjukgymnasten som nämns ovan gjort det, eftersom han jobbade med manipulationer. Ännu ett exempel på hur terapeuter inom samma yrke kan behärska olika kompetenser (det är ju inte alla sjukgymn som har dessa extrakunskaper).
Jag har kunnat lösa mina nackspärrar med att lägga värme på, typ vetekudde eller kan man värma handukar över en gryta med hett vatten och lägga på. Har man sedan lite linement så är det inte fel.
Ackupunktur funkar kanon.
TS...
några tips.. om du inte har en s.k vetkudde som man kan värma i micron så skaffa en så snart du har möjlighet alltid bra att ha hemma.
annars ett alternativ till vete kudde är om du tex tar en tub socka och fyller ris i den coh värmer i micron... lite oliak med tiden men testa 2-4 minuter beroende på stl på sockann eller vad du väljer arr fylla ris i..
lycka till