Nackspärr, vad göra??
Jag har fått nackspärr!!! Vad ska jag göra åt det?? Finns hjälp och få??? Kan inte vrida på huvudet åt något håll och håller på att bli tokig!!!!
Jag har fått nackspärr!!! Vad ska jag göra åt det?? Finns hjälp och få??? Kan inte vrida på huvudet åt något håll och håller på att bli tokig!!!!
hej där,
ibland får man så ont att man kan behöva en starkare smärtstillande. Paraflex är en medicin som funkar otroligt bra på nackspärr. den gör så att musklerna som är försatt i spänt läge slappnar av!!Gå till din vårdcentral!
Jag menar bara att det inte går att visa i vetenskapliga undersökningar att det skulle förkorta sjukdomsförloppet. Men det verkar lindra för stunden och det kan ju vara skönt. Jag har dock inte undersökt saken själv, som du förstår
Däremot har jag provat naprapat och mig hjälpte det inte alls, men det var skönt med den elektriska massagen.
Har letat i medicinskåpet och hittat
panodil
panocod (starkare form av panodil)
pronaxen (för inflamationer)
tradolan
Är det något av detta som kan funka???
Lustigt, så hade jag för en vecka sen, fast kunde vrida huvudet åt höger bara och så gick smärtan ända ner i ryggen och gjorde även så det värkte utåt i armen. Det började i söndags morse men gick ändå iväg och jobbade, och nu i torsdags var jag hos en sjukgymnast på vc då jag hade en remiss dit pga en olycka i lekparken för ett tag sen
(en inflammation i menisken visar det sig). Iaf så nämnde jag om min rygg och nacke för honom och då frågade han om jag ville han skulle titta på det också, och självklart fick han det! Han böjde på mig och gud vet allt, och visste precis vart jag hade ont, så han knakade rätt både nacken och ryggen, gud så det knakade
. Nu har jag bara en jäkla träningsvärk efter det och övningarna jag gör men är sååå tacksam att han fick bort det, själv trodde jag att det hörde till min lilla förkylning. Jag visste inte ens att en sjukgymnast kan sånt, men en del kanske har lite extra kunskaper! Det värsta var bara att stå i underkläder framför en 40-årig manlig sjukgymnast (lika gammal som min man), jag börjar nog bli gammal, haha
. Köpte sedan Ibumetin!
Naprapaten lindrade i alla fall min nackspärr. Ja, jag hade fortfarande ont men jag kunde röra huvudet i alla fall efter besöket