Mollysmamma20 skrev 2008-06-23 15:43:45 följande:
Min sambo har firat och innom ca 18 månader kommer vi gifta oss :D men nu till min fråga...Hur mycket har erat bröllop gått på ungefär? inklusive resa och bröllopsfest och allting..Har ingen aning om hur mycket bröllop kostar men försår självklart att det beror på antal gäster, plats, mat medmera men min sambo drog till med att ungefär 100 tusen räcker (inklusive resa som sagt)Kan det här stämma? Hur långt kommer man på det? vi vill ha ett ganska stort bröllop (kanske 80-100 pers) Tack för svar! :)
Vi gifte oss för tre år sedan och det kostade ca. 100 000 kronor inklusive ALLT!
-Mamma sydde min klänning
-Maken köpte ny kostym
-Vi betalade även tärnans hyra av klänning och en skjorta+slips till marskalken
-Skor och andra "tillbehör" till mig köpte jag nya på "vanliga" affärer, mycket billigare än på bröllopsbutiker!
-Hyra av båt t.o.r. till kyrkan för gästerna
-Festen hade vi på ett värdshus, med buffé och serveringspersonal
-Vi betalade också övernattning på vandrarhemmet för de som hjälpte till med festen (toastpar, marskalk, tärna m.fl.).
-Vi gjorde egna inbjudningar och tackkort
-Bröllopsresan gick till Azorerna en vecka
-Vi lånade en stuga för oss att övernatta i
-Vi hade eget guld till en del av ringarna, och valde inte jättelyxiga ringar heller, men dock varsin!
-Min man band brudbuketten av blommor från trädgårdarna
-En kompis till oss fixade mitt hår och make-up jättefint! Dock fick jag köpa en massa smink och så innan som hon var med och valde ut.
-Vi hade ca. 75 gäster, men hade bjudit in 82
Hmm, det var väl det... Fråga gärna om du vill veta mer! Bilder finns i mitt galleri!