• Mollysmamma20

Hur mycket kostade erat bröllop??

Min sambo har firat och innom ca 18 månader kommer vi gifta oss :D men nu till min fråga...

Hur mycket har erat bröllop gått på ungefär? inklusive resa och bröllopsfest och allting..

Har ingen aning om hur mycket bröllop kostar men försår självklart att det beror på antal gäster, plats, mat medmera men min sambo drog till med att ungefär 100 tusen räcker (inklusive resa som sagt)

Kan det här stämma? Hur långt kommer man på det? vi vill ha ett ganska stort bröllop (kanske 80-100 pers)

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??
  • nassesmamma

Runt 20 000 kr (ingen resa inräknad i det) och vi var ca 55 st. Vi slapp dock en av de värsta kostnaderna: alkoholen, för det dricker vi inte

Vi hade det alldeles lagom lyxigt och idag är det två år sedan!

• patti87

för 70 tusen kr:

allt till bruden, då menar jag allt! hår, makeup, naglar plus massa massa grejer till...
    allt till mannen,

festlokal + partytält utanför lokalen i deras trädgård
    6 servetriser.
    förätten serveras till borden
    buffe
    efterrätt
    tårta
    ett band som kommer och spela musik i 8 timmar.
    "nattmat"
    alkohol hela kvällen och natten lång..

plus alla andra greje som inbjudningkorten,dekortaion m.m.

• Linny

Jag tycker det är toppen att en del lyckas hålla sina drömbröllop för typ 20 000. Credit till er! Och det bästa är ju att man upplever att man valt det man ville.

Det tråkiga är att det nästan är "fult" att lägga mer. Att kärleken inte ska vara nog som så.. Jag gissar att vi lätt hade lagt 250 000-300 000 om vi hade gift oss idag, när vi båda har bra inkomster och jobb. När vi gifte oss hade vi tagit examen, köpt hus och hunnit jobba i två år. Då la vi 120 000 och upplevde att vi valde billigare varianter i nästan allt. Vi var ändå grymt nöjda förstås, men hade valt bättre kvalitet på flera saker om vi gjort det nu. Vad är det för fel med det? Inget anser jag, men många verkar rynka på näsan.

• patti87
    Svar på #43
    inget fel alls allt lägga mycket pengar på ett bröllop.

men sen har ju alla sina drömbröllop...och alla ser olika på det :)

mitt drömbröllop är att jag får festa tillsammans med alla mina nära och kära och fira den stora dagen tillsamman med dom :) plus att jag får mannen i mitt liv ;)
  • Linny
    patti87 skrev 2008-06-23 17:23:09 följande:
    Svar på #43inget fel alls allt lägga mycket pengar på ett bröllop.men sen har ju alla sina drömbröllop...och alla ser olika på det :)mitt drömbröllop är att jag får festa tillsammans med alla mina nära och kära och fira den stora dagen tillsamman med dom :) plus att jag får mannen i mitt liv ;)
    Jamen, det är självklart mitt också
    Vi är dessutom gourmeter och för oss är god mat jätteviktigt, samt hög klass på vinerna. Vi kunde tex. inte tänka oss buffé och ville ha en speciell sorts meny, vi hade särskilda önskemål om bröllopsresa osv. Det betyder inte att det andra betyder mindre
  • Lotlas
    Mollysmamma20 skrev 2008-06-23 15:43:45 följande:
    Min sambo har firat och innom ca 18 månader kommer vi gifta oss :D men nu till min fråga...Hur mycket har erat bröllop gått på ungefär? inklusive resa och bröllopsfest och allting..Har ingen aning om hur mycket bröllop kostar men försår självklart att det beror på antal gäster, plats, mat medmera men min sambo drog till med att ungefär 100 tusen räcker (inklusive resa som sagt)Kan det här stämma? Hur långt kommer man på det? vi vill ha ett ganska stort bröllop (kanske 80-100 pers) Tack för svar! :)
    Vi gifte oss för tre år sedan och det kostade ca. 100 000 kronor inklusive ALLT!
    -Mamma sydde min klänning
    -Maken köpte ny kostym
    -Vi betalade även tärnans hyra av klänning och en skjorta+slips till marskalken
    -Skor och andra "tillbehör" till mig köpte jag nya på "vanliga" affärer, mycket billigare än på bröllopsbutiker!
    -Hyra av båt t.o.r. till kyrkan för gästerna
    -Festen hade vi på ett värdshus, med buffé och serveringspersonal
    -Vi betalade också övernattning på vandrarhemmet för de som hjälpte till med festen (toastpar, marskalk, tärna m.fl.).
    -Vi gjorde egna inbjudningar och tackkort
    -Bröllopsresan gick till Azorerna en vecka
    -Vi lånade en stuga för oss att övernatta i
    -Vi hade eget guld till en del av ringarna, och valde inte jättelyxiga ringar heller, men dock varsin!
    -Min man band brudbuketten av blommor från trädgårdarna
    -En kompis till oss fixade mitt hår och make-up jättefint! Dock fick jag köpa en massa smink och så innan som hon var med och valde ut.
    -Vi hade ca. 75 gäster, men hade bjudit in 82

Hmm, det var väl det... Fråga gärna om du vill veta mer! Bilder finns i mitt galleri!
  • Lena
    Linny skrev 2008-06-23 17:20:51 följande:
    Jag tycker det är toppen att en del lyckas hålla sina drömbröllop för typ 20 000. Credit till er! Och det bästa är ju att man upplever att man valt det man ville.Det tråkiga är att det nästan är "fult" att lägga mer. Att kärleken inte ska vara nog som så.. Jag gissar att vi lätt hade lagt 250 000-300 000 om vi hade gift oss idag, när vi båda har bra inkomster och jobb. När vi gifte oss hade vi tagit examen, köpt hus och hunnit jobba i två år. Då la vi 120 000 och upplevde att vi valde billigare varianter i nästan allt. Vi var ändå grymt nöjda förstås, men hade valt bättre kvalitet på flera saker om vi gjort det nu. Vad är det för fel med det? Inget anser jag, men många verkar rynka på näsan.
    Så länge man inte lånar till det tycker jag ingen summa är för stor om det innebär att de får bröllopet de vill ha.
  • killenkott

Vårt bröllop kostade ca 150000:-,
    då var det.

*Klänning 12800:-
    *Middag 35000:-
    *Mnnens,sonens,och tärnanskläder 6000:-
    *skor 1500:-
    *Make up,och hår 2500:-
    *Hotellnätter 10000:-
    *Champagne(brudskål)1500:-

*nbjudan och tackkort 2500 programmen gjorde en reklamfirma kostade ca 25000:-,dock vart vi sponsrade på dom)
    *Presenter till alla som hjälpte till 2500:-
    *MIN ring hemlig summa...

*Tårta 3500:-
    *DJ 3000:-

• Littel

vi var 80 pers, inkl. bröllopsresan (2 veckor bulgarien ca 20 000) så kostade allt 100 000kr, då snålade vi på mycket och gjorde väldigt mycket själva....förutom på bröllopsdagen såklart då gjorde vi inget utan bara njöt!

• Jessica med Seth

Vi hade ett litet bröllop, endast familjen (16 pers) kom till middagen. Däremot var alla som ville självklart välkomna att titta i kyrkan. Vårt bröllop kostade 35 000 kr.
    Resan kostade 17 000 så sammanlagt 52 000.

Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??