• Mollysmamma20

Hur mycket kostade erat bröllop??

Min sambo har firat och innom ca 18 månader kommer vi gifta oss :D men nu till min fråga...

Hur mycket har erat bröllop gått på ungefär? inklusive resa och bröllopsfest och allting..

Har ingen aning om hur mycket bröllop kostar men försår självklart att det beror på antal gäster, plats, mat medmera men min sambo drog till med att ungefär 100 tusen räcker (inklusive resa som sagt)

Kan det här stämma? Hur långt kommer man på det? vi vill ha ett ganska stort bröllop (kanske 80-100 pers)

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??
  • killenkott
    killenkott skrev 2008-06-23 17:37:52 följande:
    Vårt bröllop kostade ca 150000:-,då var det.*Klänning 12800:-*Middag 35000:-*Mnnens,sonens,och tärnanskläder 6000:-*skor 1500:-*Make up,och hår 2500:-*Hotellnätter 10000:-*Champagne(brudskål)1500:-*nbjudan och tackkort 2500programmen gjorde en reklamfirma kostade ca 25000:-,dock vart vi sponsrade på dom)*Presenter till alla som hjälpte till 2500:-*MIN ring hemlig summa...*Tårta 3500:-*DJ 3000:-
    HOPPSAN!Skulle inte vara någon sur gubbe där...

Sen glömde jag att säga att vi var 45pers.
  • killenkott

En sak till...
    Vi önskade oss bröllopsresan och fick ca 25000:-
    vi fick dock lägga tilln ca 40000:- för halva resan och fickpengar.Vi åkte till VIetnam,reste runt.

Så det ska ju plussas på dom där 150000:-...

• LiindaE
    Thursday skrev 2008-06-23 17:00:42 följande:
    Det är en sån där kommentar som folk alltid kommer med och som jag tycker är otroligt intetsägande. Vadå lika fint? Och varför behöver man påpeka det hela tiden?
    ja jag kan ju inte svara för varför andra säger så, men JAG säger så för att jag anser att det är så.
    ett bröllop är så personligt ,för min del krävdes det för mej mycket pengar för att få det VÅRT bröllop "fint" för OSS
    men för dej kanskde det räcker med 5 spänn för att du ska få samma känsla om ERT bröllop.
    kan vara viktig sak att påpeka därför att det så jäkla ofta (läs HELA tiden) nästan handlar om pengar och bugdet när man är mitt i bröllops karusellen
  • Clobberella

Bröllopet kostade ca 45000, resan ungefär lika mycket.

• Felicia6

Vårat bröllop gick på drygt 100 000kr.

Vi hyrde bröllopskläder
    catering
    åkte häst och vagn
    hade dj
    fixa hår hos frissa
    Bröllopsresa 2veckor till Thailand
    Fotograf hela dagen, från morgon till natt
    ca 40 gäster

Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -29.8kg
  • patti87
    Svar på #53
    instämmer helt.
  • Linny
    Lena skrev 2008-06-23 17:34:28 följande:
    Så länge man inte lånar till det tycker jag ingen summa är för stor om det innebär att de får bröllopet de vill ha.
    Det håller jag med om Låna till ett bröllop skulle jag aldrig kunna tänka mig.
  • Thursday
    patti87 skrev 2008-06-23 17:10:44 följande:
    Svar på #18100 tusen kr. inte det lyxigaste valen....?!det var det dummaste jag hört.....
    Varför det? Vårt gick på 80 000 kr, och då inkluderade t.ex. det buffé för 60 gäster och alkohol från Tyskland vilket jag på inget sätt tycker är de lyxigaste alternativen (men de som vi ville ha!). Alltså kan man inte klämma in en slottsvistelse för 80-100 personer OCH en resa för 100 000 kr. Enkel matematik.
  • fröken argbigga
    Lotlas skrev 2008-06-23 17:34:25 följande:
    Vi gifte oss för tre år sedan och det kostade ca. 100 000 kronor inklusive ALLT!-Mamma sydde min klänning-Maken köpte ny kostym-Vi betalade även tärnans hyra av klänning och en skjorta+slips till marskalken-Skor och andra "tillbehör" till mig köpte jag nya på "vanliga" affärer, mycket billigare än på bröllopsbutiker!-Hyra av båt t.o.r. till kyrkan för gästerna-Festen hade vi på ett värdshus, med buffé och serveringspersonal-Vi betalade också övernattning på vandrarhemmet för de som hjälpte till med festen (toastpar, marskalk, tärna m.fl.).-Vi gjorde egna inbjudningar och tackkort-Bröllopsresan gick till Azorerna en vecka-Vi lånade en stuga för oss att övernatta i-Vi hade eget guld till en del av ringarna, och valde inte jättelyxiga ringar heller, men dock varsin!-Min man band brudbuketten av blommor från trädgårdarna-En kompis till oss fixade mitt hår och make-up jättefint! Dock fick jag köpa en massa smink och så innan som hon var med och valde ut.-Vi hade ca. 75 gäster, men hade bjudit in 82Hmm, det var väl det... Fråga gärna om du vill veta mer! Bilder finns i mitt galleri!
    Fint att din man band buketen av blommor från er trädgård. Romantiskt!
  • fröken argbigga

Vårt bröllop gick på drygt 100.000kr, vi hade 65 gäster.

Hur långt pengarna räcker beror på var i landet ni ska ha festen, vad för typ av fest ni vill ha, var ni vill åka på bröllopsresa samt hur länge ni ska vara borta. Och så klart hur mycket du/ni gillar glitter .

Svar på tråden Hur mycket kostade erat bröllop??