Inlägg från: Anonym (Emelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emelie)

Blev ledsen över ett mail från min lärare

Som pedagog kan jag inte se något fel i det hon skriver.
    Hon talar om för dig hur resultatet är, talar om vilka förväntningar hon har - vad är fel egentligen?

• Anonym (Emelie)

Tycker inte att det är att trycka ned någon i skorna - pedagogen har talat om för TS att hon måste skärpa till sig.
    Det är ju aldrig roligt att få höra, utan kan vara ledsamt - men samtidigt något som hör till studielivet.

gullican skrev 2008-06-23 19:57:39 följande:
    Anonym (Emelie) skrev 2008-06-23 19:53:15 följande:
    Det finns ju olika sätt att få fram information på. Det finns ingen anledning att trycka ner folk i skorna och det är väl inte så konstruktivt heller. Ser man inte det som pedagog så kanske man bör ägna sig åt något annat?
  • Anonym (Emelie)

Hon verkar anse att du kan så mycket mer än vad du visade.
    Den kunskapen besitter hon troligen efter att ha sett vad du tidigare presterat.
    Trevligare?
    Hur ska hon på ett mer trevligt sätt tala om för dig att du kan så mycket mer än vad du visade?
    Det hon skriver är ju sant - du slösar med båda ers tid - gör ett bättre jobb!

Anonym skrev 2008-06-23 20:14:28 följande:
    Anonym (Emelie) skrev 2008-06-23 19:53:15 följande:
    Felet är att jag känner att hon inte tror att jag har gjort mitt bästa. Felet är att jag känner att hon kunde skriva det på ett trevligare sätt, jag är inte förståndshandikappad så jag hade förstått om hon skrivit på ett trevligare sätt.
  • Anonym (Emelie)

Spännande att vi pedagoger tycker så olika!

Jag tycker inte att det är något som helst fel med lärarens uttryckssätt.
    Det är rakt på och talar om vad som förväntas av eleven.

Varför ta till ord som kränkande?
    Det är absolut inte kränkande att få kritik! Det är en del av utbildningen.
    Den enda som blir kränkt här, är den enskilda pedagogen som blir vädrad på ett offentligt forum!

mammajoanna skrev 2008-06-23 22:28:45 följande:
    Anonym (lärarn) skrev 2008-06-23 21:01:39 följande:
    Jag är också lärare. Tycker du på fullaste allvar att det var konstruktiv och givande kritik den läraren gav eleven? Det tycker definitivt inte jag. Det låter som en bitter människa som borde byta yrke snabbt. Så respektlös är man inte mot sin elev hur "dålig" den än är. Vi ska föregå med gott exempel och framförallt ge feedback som är GIVANDE och inte KRÄNKANDE som i detta fallet.
Svar på tråden Blev ledsen över ett mail från min lärare