Inlägg från: Anonym (Har ADD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har ADD)

Blev ledsen över ett mail från min lärare

Det finns positiv kritik och det finns negativ kritik.

Och pedagoger, lärare eller vad man nu är, kan ju skriva det på ett positivt sätt, vilket jag INTE tycker detta var skrivet på.

Och Ts skriver ju att adhd finns med i bilden, då är väl ändå positiv kritik att föredra!

Vet själv vad negativ kritik kan ställa till med även om det inte var meningen från den som sa eller skrev det.

Men ta upp det med läraren och även nån anhörig som är med isf.

• Anonym (Har ADD)
    Alderia skrev 2008-06-23 20:29:27 följande:
    Svar på #17Anonym (Har ADD) skrev 2008-06-23 20:24:55 följande:
    Ursäkta, men menar du allvar? Ta med sig en "anhörig" för att ta upp negativ kritik från en lärare på (vad jag utgår ifrån är) en vuxenutbildning!?Även om TS har ADHD måste väl lärare kunna ge kritik? Uppenbarligen har inte ADHD:n hindrat TS prestationer tidigare eftersom läraren menar att hon nu "börjat slarva". Positiv kritik i all ära, men har man gjort ett dåligt jobb så har man.
    När man har diagnoser som add eller adhd missuppfattas lätt vad andra menar, säger och även missas information som andra tycker är lätt. Som lärare får man isf anpassa kritik, information mm till individen. Får man fråga om du har någon erfarenhet från detta området?
  • Anonym (Har ADD)

Kan ju informera om att jag själv har mned anhöriga eller LSS personal då jag ska på div mötet, då jag lätt missar och glömmer bort viktig information, samt är väldigt känslig för just negativ kritik och personkemi!

• Anonym (Har ADD)

Om jag nu förstår dig rätt, jag har haft detta problemet under hela min skolgång, skulle jag då t ex inte varit lämpad till att gå i skola alls? (överdrift bara för saken skull)

Jag har lika stor rätt att studera vidare om jag vill, men då får även lärare anpassa sig, inte bara jag och andra med samma problem. Och för det krävs ingen specialpedagogisk utbildning, bara sunt förnuft.

• Anonym (Har ADD)

Ok, anser iaf att om en lärare inte kan ta hänsyn till att nån eller några elever per läsår har problem med just kritik slösar bort tid ja. Anser mig ha rätten att få minst lika bra utbildning som resten i klassen, även om det innebär att en lärare får tänka till 2 sekunder extra innan han/hon pratar eller skriver ner något. Speciellt om dom görs medvetna om problemet från början.

• Anonym (Har ADD)
    Alderia skrev 2008-06-23 20:57:27 följande:
    Svar på #40Anonym (Har ADD) skrev 2008-06-23 20:55:43 följande:
    Vaddå MINST lika bra utbildning? Vad menar du?
    Precis vad jag skriver.
Svar på tråden Blev ledsen över ett mail från min lärare