Tack för komplimangen! *Den värmde*
Bra att du har kontakt med ungdomscentret! Tror du din dotter kanske skulle vara öppen till att träffa kuratorn på skolan? Det viktiga är inte att ni har mötena tillsammans (jag har gått själv på alla mina möten och mina föräldrar har haft enskilda möten med psykologen) utan att ni får andas allihopa liksom
När du beskriver din dotter så påminner det mycket om en kompis jag har, just det här med självkänslan och även hon har inte ett särskilt bra förhållande till föräldrarna och är "elak" emot dom också hela tiden. Hon går hos en psykolog och pratar och det tycker hon hjälper...tyvärr så kan man ju inte göra något för din dotter förrän hon själv vill det.
Jätteskönt att höra att du FÖRSTÅR att det här inte är den sortens person din dotter vill vara
Verkligen, det är inte alla föräldrar som förstår det och tror bara att vi tonåringar är allmänt dumma i huvvet
Det här kommer sagt att gå över men ni kan behöva hjälp på traven. Jobbigt att hon beter sig såhär bland övrigt folk också. Jag skäms för mycket för att göra det...när vi har gäster så beter jag mig som normalt. Men jag tilltalar inte min mamma när jag gör det, för jag känner ju samma sak angående henne oavsett om vi har gäster eller inte =/ Kan tillägga att jag började gå hos BUP i Februari, så det tog inte alls lång tid att bli av med allt detta
Det knakar fortfarade i fogarna här hemma, men livet är lugnt...det kan gå flera dagar nu utan bråk. SÅ skönt. Det är jättejobbigt att gå runt och vara sur hela tiden..som du säger, man vill ju inte vara det. Men eftersom att man har satt upp den här muren nu så vill man inte låta den falla. Litegrann som "Har man gett sig in i leken så får man leken tåla!"
Jag rekommenderar att du tar kontakt med en psykolog och börjar gå på möten själv (och med din sambo om du bor tillsammans med någon) så att åtminstone ni får möjligheten att andas lite lättare
Ewa 65 skrev 2008-06-24 22:45:21 följande:
Svar på #4Du verkar vara en klok tjej, Beverly....Tack för att du delar med dej av ditt liv. Jo då vi har varit på BUP, inget hon vill, men jag har kontakt med ungdomcentrumet, som lovat att försöka hjälpa till med sk TFF...så att vi alla i familjen kanske får det drägligare och lite lugnare....Jag tror ändå att hon själv behöver en egen kontakt för hon har det så inte jättelätt i livet..Ganska låg självkänsla och lite asocial...Missnöjd med sitt utseende, trots att hon verkligen är en skönhet....Aggressiviten är värst tycker jag....Hon är ett typiskt utåtagerande barn.Bryr sej inte om nån hör eller ser hennes utbrott eller spydiga kommentarer..JAg själv behöver distans...Jag blir ju antingen jättearg eller jätteledsen över hennes agerande och det är klart att hon känner sej ännu sämre och hatad...Hon vill nog inte göra någon ledsen eller var dum, egentligen...Hon har en jättefin sida oxå, men den visas alltmer sällan....