• 02Smulan

Vi som älskar Dean Koontz-böcker

Här samlas vi som är fans av Dean Koontz och hans fantastiska böcker.
    Här kan vi utbyta boktips och prata om våra favoriter, samt längta tills nästa bok kommer ut!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 13:05
    Deans senaste bok kommer ut på svenska i augusti och heter Livstid.

• Svar på tråden Vi som älskar Dean Koontz-böcker
  • 02Smulan

Välkommen Nina CC!
    Vilken är din favorit då?
    Själv kan jag nästan inte välja, jag har läst i princip alla!
    Försöker samla dem alla också, jag har 22 st i bokhyllan för tillfället

• Kya
    02Smulan skrev 2008-06-25 15:16:57 följande:
    Välkommen Nina CC!Vilken är din favorit då? Själv kan jag nästan inte välja, jag har läst i princip alla!Försöker samla dem alla också, jag har 22 st i bokhyllan för tillfället
    ja jag samlar också har iofs inte lika många i hyllan än så länge, men jag har ett tio-tal böcker iaf!

har du läst invasion? usch den var läskig så är jag grymt förtjust i Odd-serien
  • Noomi

Har bara läst Väktare och den var ju knappt spännande (bra dock). Vilken ska man läsa om man vill ha nån riktigt otäck?

• 02Smulan

Ja invasion va hyfsad men inte alls i klass med tex Falskt Minne och Himlen är Nära.
    Ja Odd-serien är bra fast jag tycker inte alls om det som hände i slutet av första du vet... Im a romantic!!
    Det sprutar verkligen böcker om honom, det är ju flera stycken på väg nu som jag sett finns på engelska.
    Men jag gillar ju de riktigt genomarbetade, "stora" historierna bäst!

• Kya
    Noomi skrev 2008-06-25 15:27:16 följande:
    Har bara läst Väktare och den var ju knappt spännande (bra dock). Vilken ska man läsa om man vill ha nån riktigt otäck?
    invasion är sjukt bra, jag kunde inte lägga ifrån mig boken och fick riktiga rysningar av den! och vilket sjukt bra knorr det är på slutet också! (men jag ska inte avslöja den!)

den är inte heller sådär jättetjock och alltså kan även personer som tycker det är lite jobbigt att läsa ha ganska enkelt för att följa med i den! så jag rekommenderar definitivt invasion, en rysare i Stephen King-stil!
  • Krabbolina

Jag gillar en del av Koontz, dock inte allt. Den sämsta jag har läst är Trasdockan.
    Favoriter är
    Psykopaten
    Odd, de böcker jag har läst iaf.
    Vakande ögon

Det är de jag kommer på nu!

• Kya
    02Smulan skrev 2008-06-25 15:28:10 följande:
    Ja invasion va hyfsad men inte alls i klass med tex Falskt Minne och Himlen är Nära.Ja Odd-serien är bra fast jag tycker inte alls om det som hände i slutet av första du vet... Im a romantic!!Det sprutar verkligen böcker om honom, det är ju flera stycken på väg nu som jag sett finns på engelska.Men jag gillar ju de riktigt genomarbetade, "stora" historierna bäst!
    Falskt minne är bra också! den har jag på hyllan här hemma näe slutet på första Odd-boken var helt fel! oj så tårarna sprutade när jag hade läst klart den... huvva! men har du läst sista odd-boken? hehe elvis blir ju utbytt, visste du det?
  • Danne123

Jag har läst en hel del Koontz-böcker och några favoriter är; Seize the night (Fånga natten) och
    One door away from heaven (himlen är nära).

• Noomi
    Kya skrev 2008-06-25 15:29:10 följande:
    invasion är sjukt bra, jag kunde inte lägga ifrån mig boken och fick riktiga rysningar av den! och vilket sjukt bra knorr det är på slutet också! (men jag ska inte avslöja den!) den är inte heller sådär jättetjock och alltså kan även personer som tycker det är lite jobbigt att läsa ha ganska enkelt för att följa med i den! så jag rekommenderar definitivt invasion, en rysare i Stephen King-stil!
    Tackar! Ska kolla upp Invasion samt psykopaten (som jag tänkt köpa sen tidigare).
Svar på tråden Vi som älskar Dean Koontz-böcker