• 02Smulan

Vi som älskar Dean Koontz-böcker

Här samlas vi som är fans av Dean Koontz och hans fantastiska böcker.
    Här kan vi utbyta boktips och prata om våra favoriter, samt längta tills nästa bok kommer ut!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 13:05
    Deans senaste bok kommer ut på svenska i augusti och heter Livstid.

• Svar på tråden Vi som älskar Dean Koontz-böcker
  • Tina och Fredrik

Jag har nog dom flesta böckerna och min favorit är nog Phantoms, blixtsken, falskt minne osv ha ha. Jag har lästa alla flera gånger men man har sina favvisar att läsa om som i mitt fall är Drakens tårar.
    Jag har tre författare som jag samlar på och det är Koontz, King och Margit Sandemo.

• Calylite

Falskt minne gillade jag också, de hör till en trilogi va?

• NoXigen

Har läst psykopaten ett par ggr Änd aj löööve it Tok bästa bok ja läst nästan, dock lite besviken på filmen som kom eller tv serie filmen.
    Sen är ju phantoms oxå en väldans bra bok :)

• Calylite

filmen ahr jag missat, hmm måste man ladda ner

• NoXigen

Är en tv serie som blivit film me killen som spelar dr;cox i scrubs psyko rollen Värd o se men boken 100% bättre .
    Den gick på nån tv kanal för nått år sen , typ kanal 5 eller tv 3

Calylite skrev 2008-06-27 10:46:17 följande:
    filmen ahr jag missat, hmm måste man ladda ner
  • 02Smulan
    Calylite skrev 2008-06-27 10:42:35 följande:
    Falskt minne gillade jag också, de hör till en trilogi va?
    Nej falskt minne är en fristående roman...
  • 02Smulan

Jag tror att jag bara har sett Mr murder som film av Koontz böcker och den kan jag ju inte påstå va så vidare bra faktiskt.
    Men man blir ju i princip alltid besviken på filmatiseringar av riktigt bra böcker, dom lyckas sällan fånga känslan i boken.

• Oneleg Jämtland

Ja man tycker ju att de som gör film av en bok ju ska hålla sig till handligen då den är färdig, istället ska de alltid ge sig på att "förbättra", grrr...

"Väktare" är en riktigt usel film i jämförelse med boken.

Beställt "In Odd we trust" och "Life Expectancy" nu, får se om de är något bra.

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • 02Smulan

In Odd we trust, var det en bok eller sa du att det var nåt annat? Nån samling eller vad det var?

• 02Smulan

Life expectancy tror jag är bra! Längtar tills alla böcker blir översatta, kan läsa på engelska utan problem men jag föredrar ändå att läsa dem på svenska...

Svar på tråden Vi som älskar Dean Koontz-böcker