Inlägg från: Nanna 79 |Visa alla inlägg
  • Nanna 79

Fiskarhedenvillan, del 4

Truffles- Det måste väl vara alla lister det gäller när man valt till det och betalat för det? Låter jättekonstigt annars!

• Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-07-29 15:07:56 följande:
    Någon som minns vad er byggfelsförsäkring kostade/ska kosta?
    Den ska väl kosta 15000?
  • Nanna 79

Men åh att det är så lång handläggningstid på byggfelsförsäkringen! Vi har inte skickat in våra papper än eftersom det inte är klart än vem som ska göra vad. Oj, nu blir jag orolig!

• Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-05 09:20:42 följande:
    Vi ser en ljusning på problemet med tomten/försäkringen Vi ska ju på byggsamråd på torsdag, efter det mötet är det inplanerat ett möte med banken för att fixa det sista och betala tomten.För att vi ska kunna börja schakta av måste vi ha köpt tomten och för att kunna betala tomten vill vår bankman att det skulle vara klart med byggfelsförsäkringen.Sambon pratade med försäkringsbolaget igår och fick bekräftat att det är på G så handläggaren där har faxat vår bankman en bekräftelse. TACK snälla handläggare Nu kan vi betala tomten och sedan börja inom de närmsta dagarna
    Skönt att det löste sig för er!!
  • Nanna 79

Vi har gjutit idag. Annars är det rätt fullt upp här som nybliven tvåbarnsmammaFlört

• Nanna 79

Flaxa- Vad är det mer som krånglar förutom badrummet?

• Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-15 21:28:10 följande:
    Nanna 79: Vi väntar på byggfelsförsäkringen och gubben som ska borra efter vatten. Det krävs vatten för vattning av plattan och han har skjutit upp det flera gånger nu.
    Åh, så tråkigt! Hoppas att det blir bättre snart. Nu har ni haft er otur!
    Busungens mamma skrev 2008-08-15 21:51:46 följande:
    Åhh, vad roligt Gick det bra?Kan tänka mig att du/ni har fullt upp med två barn och ett husbygge
    Det gick mkt bra. Hehe jo det blir ju en del att göra med två barn och sambon jobbar ju eller är på tomten så honom kan man ju knappt räkna med Flört Jag har så svårt att bara vara hemma och vara så jag flänger runt en del så jag får skylla mig själv om jag blir trött. Tur att vi har så snälla barn Glad

Förresten har vi en blogg med bilder från dagens gjutning. Om det är nån som vill se så hojta så kan jag inboxa adressen (har ingen lust att lägga adressen här så ALLA kan se den- fånig jag veet!)
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-15 23:08:01 följande:
    Jag vill se
    Fixat Glad
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-16 16:19:36 följande:
    Jag vill oxå gärna se Nanna!
    Varsågod Glad
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4