Inlägg från: Nanna 79 |Visa alla inlägg
  • Nanna 79

Fiskarhedenvillan, del 4

Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad) (bygget pågår)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (Bygget pågår)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-25 15:31:25 följande:
    Nanna 79Har leveransen kommit idag?
    Japp Glad
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-25 15:39:44 följande:
    Åh, vad roligt Hur går det då? *Avis*
    Jättekul, men overkligt att det är vår tur nu. Var där och kikade i morse när grejerna kom (då gick allt som det skulle iaf). Hoppas att sambon tagit kort så vi kan uppdatera bloggen med nya kort. Det är inte långt kvar nu tills det är er tur att komma igång!
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-25 20:10:45 följande:
    Ingen som har några kommentarer kring offerthanteringen?
    Jodå! Jag kan säga vad jag tycker... tycker den där verkar helskum! Skulle inte vilja anlita honom.
  • Nanna 79

Glömde säga att vi har fått pris iaf av de vi lämnat till- det är ju det som avgör om man väljer den...

• Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-31 16:01:04 följande:
    Idag har "vi" börjat med att lägga golvvärmen, jag kan inte fatta att allt gått så fort att vi redan är där Igår var det 3 veckor sedan vi började med avschaktning.På fredag ska vi gjuta, det är allt lite spännande Flaxa1Hur går det för er?
    Oj. nu går det undan för er! Kul!
  • Nanna 79

Truffles- Hur gick det för er med era omålade taklister? Visst hade de kommit omålade till er? Idag kom våra och de var också omålade...ska maila säljaren och fråga. Vet att vi sa att vi ville ha allt målat.

• Nanna 79

Jodå, de skulle ha varit målade! Skönt att det inte var vi som fattat fel...

• Nanna 79

Jo, jag vet att taklisterna egentligen ska levereras omålade MEN vi fick igenom att få både dem och taket målat i vitt. Säljaren ringde chefen? när vi var där och då blev vi lovade att få det målat (har för mig att det kostade 26000 kr för 225 kvm tak). Han sa att det tillvalet kommer att komma så småning om.

• Nanna 79
    Alayah skrev 2008-09-01 21:18:30 följande:
    Nanna 79 skrev 2008-09-01 20:26:32 följande: Åhh, vilken himla tur (eller kanske snarare skicklighet) ni har som får både taket och listerna målade utan extra kostnad. Tycker allt kostar extra just nu...
    Skrev nog otydligt... vi HAR betalt 26000 för att få det målat. Men var glada att vi kunde få välja det då vi saknar tiden att måla.
  • Nanna 79

Ah, vilken skitstövel truffles! Vad arg jag skulle ha blivit! Har själv bara råkat ut för flera stycken som bokat tid då de skulle komma och sedan inte dykt upp och inte hört av sig. Morr!

• Nanna 79

Håller med er om att det inte bara är männen som jobbar och sliter. Jag sköter allt hemma och tar hand om våra barn dygnet runt. Brukar påpeka det lite fint ibland Men tror att vi och våra familjer vet att vi jobbar bägge två fast på olika håll. Mina föräldrar brukar se på mig när jag behöver ha lite hjälp. Då brukar de ta dottern ett par timmar så jag får vila öronen en stund

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4