• Anonym (ledsen)

Vattenskada, försäkring?

Hej!
    Det hände en olycka idag när min dotter badade hon brukar få sitta i badbaljan med lite vatten rinnande vid sidan om. Men nu var det så att hon hade täppt till golvbrunnen och vattnet läckte ut ur badrummet och ut på parketten. Det blev så illa så det läckte ner till grannen (liten fukt fläck i hörnet i deras tak). Saken var den att vi har inte haft hemförsäkring. Jag ringde snabbt som bara den till försäkringsbolaget och tecknade försäkringen from idag. Går detta på hemförsäkringen? Eller måste jag betala allt själv??

• Svar på tråden Vattenskada, försäkring?
  • camave

när vi fick vattenläcka i våran lägenhet så gick det på föreningens hemförsäkring.
    jag betalade inget alls och mitt försäkringbolag va inte ens inkopplade.

men jag har ingen aning om det funkar så i alla föreningar....

• Anonym (ledsen)

Åh, jag hoppas verkligen att det löser sig. Har varit så ledsen hela kvällen! Grannarna är tokiga =(

• camave

usch, stackars dig......

och vilket jobb som ligger framför er....
    tar ju flera veckor att torka upp.

vi flyttade hem till svärföräldrarna när som fixade våran lägehet.....

• Anonym (Nej)

Du kan tyvärr inte få ersättning för en skada som hänt innan du tecknade försäkringen.

• Anonym (ledsen)

Ajdå =( Det blir till att betala rejält med pengar!!

• Anonym (Nej)

Bor du i en hyreslägenhet är det fastighetsägarens försäkring som gäller. Jag skulle inte tro att du blir ansvarig om du inte varit vårdslös.

• twinmom

Jobbigt och dyrt om du inte får ut det på försäkringen. MEN hur kunde det bli så mycket vatten under tiden din dotter satt och badade i badbaljan?? Hann ni inte se allt vatten innan det blev för mycket?

Tror att du får stå för kostnaden själv - tyvärr...

• Anonym (ledsen)

jag bor i en hyresrätt. Hoppas att det täcker!

• Anonym (Nej)

Även om TS inte har försäkrat sitt hem så har fastigheten en egen försäkring. Beror lite på om det är hyreslägenhet eller bostadsrätt om TS får betala. Ta reda på lite mer innan du oroar dig för mycket och lycka till!

• Anonym (Nej)

Då tror jag att det löser sig!

Svar på tråden Vattenskada, försäkring?