Grannens svar: Nej, nådon ursäkt hjälper ju inte till en så korkad handling.
Din förklaring var ovanligt naiv. Man lämnar inte ett så litet barn i duschen med vattnet rinnande! En dålig förklaring med ditt gårtande barn som du kunde ha tagit med dej in i duschen.
Vi har själva haft småbarn en gång i tiden så vi vet vad det innebär.
Tycker du ska vända dig till vår hyresvärd och fråga varför man inte bör välta ut en skurhink på golvet. Gör det!
Du säger att du inte vet vad du ska göra, därför ska jag tala om för dig vad du ska göra.
som du kanske kan försöka förstå så kan vi inte bo i vårt hem under pågående sanering med en fläkt som ska stå och brumma dygnet runt och med uppbrutet golv, väggar och tak.
Vi skulle inte få en lugn stund som vi så väl behöver i vår ålder med redan bräcklig hälsa. Befinner mig efter denna händelse i upplösningstillstånd och behöver sömntabletter för att kunna sova.
Du ska kontakta ert föräkringsbolag, eftersom det är du som är vållande till skadan. Genom kontakter har vi fått reda på att man har rätt till annat boende under tiden som en så här omfattande sanering ska göras. Vilket din försäkring ska stå för.
Hotell brukar vara vanligt, men detta passar ej os, då vi behöver kunna laga vå mat själva med mina återkommande magkattarrer/magsår. Så har vi vår lilla maja (deras hund) också att tänka på.
Har letat på internet efter stugor.
Eller har du något annat förslag, möjligen egen stuga eller...?
Har skrivit till jurist på Hyresgästföreningen och hoppas få svar imorgon.
troligen så börjar det bli lite bråttom att göra något!