Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Vattenskada, försäkring?

Jag tycker inte du ska ha någon kontakt med henne mer men du ska spara hennes brev och lappar, hon kan göra detsamma så ringer du och hör dig för istället med din fastighetsägare eller din förening samt att du ringer till ditt försäkringsbolag.. Det din granne håller på med är fel...
    Visst har man rätt att bli arg men sammtidigt vet inte hon om det har funnits en läcka i byggnade som kanske späddes på av det som hände hos dig.. Nej ring runt och hör dig för och red ut det här innan du pratar något mer med grannen.. Så lägger du korten på bordet och säger såhär är det och såhär kommer mitt/föreningens försäkringsbolag att lösa detta.. Och innebär det att dom måste bo på hotell och det inte duger så säger jag bara otur då får dom stå för det själva.. Du ska inte behöva betala något annat när du har gjort allt som står i din makt för att gottgöra dem..

• bara lilla jag

oj... Kan inte dom gå ner och säga det till din granne också så kanske hon fattar att du inte gjorde det med avsikt och att det inte handlade om mängder med vatten haha :D

Svar på tråden Vattenskada, försäkring?