Thailand med 1 åring.
Vi var iväg när vår son var 1½ år och jag kan bara hålla med de andra - Thailand är ett kanonland att resa i med barn.
Vi fick oxå höra att det finns blöjor i landet men tog med oss nattblöjor just in case. Det beror ju lite på hur man reser, åker man till lite mindre orter där det kanske bara finns nån liten supermarket kan det vara svårt att hitta det man söker. Jag upplevde att det inte var några problem att hitta blöjor till små bebisar men som till våran kille som då vägde 13-14 kg var det lite knepigare.
Våran grabb ville knappt sitta i vagnen på kvällarna, han ville gå själv... Vilket är lite svårt med trafikerade vägar inpå knuten. Dessutom är ju inte direkt vägarna gjorda för barnvagn!Vi bar honom ofta i en sarong som vi knöt runt oss när han skulle sova på kvällen, så har du en bärsele eller sjal ta med den.
Jag kunde sakna barnstolar på restaurangerna, det var väldigt få som hade det och det kan ju underlätta under måltiderna. Så jag skulle rek att ni köper med en sån där Sack n`seat tror jag de heter, finns lite överallt på nätet för typ 200.
Till dig "Betsy" skulle jag varmt rekomendera Koh Samui men framför allt ön utanför som heter Koh Phanghan. Samui börjar tyvärr exploateras i alldeles för högt tempo men på Phanghan hittar man fortfarande lugnet. Få vägar är asfalterade, man bor i små genuina thailändska byar, stränderna är inte packade...o s v. Vi bodde båda gångerna på nordöstra sidan, på Yai och Noi.
Trevlig resa!