• Pluttesnuttan

Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?

Fick en lapp hos barnmorskan som där står att man inte kan få redan på könet på första ultraljudet. Någon som fått det i alla fall. Vi e lite osäkra om vi ska ta reda på det eller inte. men nu verkar det ju som det inte går ändå.

• Svar på tråden Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?
  • E08L

man kan få reda på det om den vill visa.. mín ena syster fick veta på första ul o även en kompis.. jag frågade men de gick tyvärr inte att se.. de e bara att fråga o hoppas på lite tur!! lycka till..

• Scrapmom

I Ystad berättar de INTE på första ultraljudet.

• Pluttesnuttan

e du säker? det står det på lappen man får att de inte gör det men jag hoppasdes att de kanske gjorde det ändå.... har du gjort Ul där?

• ACD

Jo det gör de visst i Ystad. Min kompis fick veta att hon väntade en liten tjej på sitt första ul där.

• Scrapmom

Mycket märkligt, för det var tvärstopp för oss, och då var det ändå en BM som kände oss. Men det beror kanske på vem som gör UL-et då?

• E08L

min syster o kompis fick oxå veta det på fösta.. men inte jag.. men de hade oxå båda två marianne..

• Scrapmom

Jag hade inte Marianne på första, men hon var min BM och gjorde andra. När jag frågade henne om det så sa hon att de hade fått direktiv om att inte säga, men att de själv kände efter. Var väldigt besviken på den bm som gjorde vårt första och som inte ville säge, för hon visste mycket väl vem vi var eftersom jag gick hos henne med ettan. Men men. Står det vem som ska göra undersökningen?

Svar på tråden Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?