• Pluttesnuttan

Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?

Fick en lapp hos barnmorskan som där står att man inte kan få redan på könet på första ultraljudet. Någon som fått det i alla fall. Vi e lite osäkra om vi ska ta reda på det eller inte. men nu verkar det ju som det inte går ändå.

• Svar på tråden Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?
  • Flickan Gud Glömde

Jag fick veta könet på min son i Ystad. Första UL.

Använd google.se
  • Pluttesnuttan

Vi ska få en son!!! Nästan 100 % säkert =) Barnmorskan visade oss hur villigt som helst och vi såg själva också =) Allt annat var ocks jättebra så vi var glada när vi gick därifrån!

• Mammiztill2
    Pluttesnuttan skrev 2008-07-03 07:09:59 följande:
    Vi ska få en son!!! Nästan 100 % säkert =) Barnmorskan visade oss hur villigt som helst och vi såg själva också =) Allt annat var ocks jättebra så vi var glada när vi gick därifrån!
    GRATTIS!!!
  • Scrapmom
    Pluttesnuttan skrev 2008-07-03 07:09:59 följande:
    Grattis och lycka till!
  • henriette

hej!
    Vi fick reda på det på första ul, hade marie då och jag personligen tyckte inte om henne och inte marianne heller. Det blir bitte nästa gång

• Miiiisan

Hej hej!!! Jag har också Marie och tycker hon är kanonbra - hade henne när jag väntade första barnet med!!! På UL denna gången så fick jag också veta könet på min lilla i magen

• Leona08

Är det någon som har haft Anna Röing som barnmorska på ultraljudet? Jag hade henne när jag var på ul då var jag i vecka 18+0 och min bebis viftade med benen och bm sa att det är för tidigt för att se vad den har för kön. Det är väl inte för tidigt??

• fr Svår

fick inte heller veta på första ul!

vi tjatade visserligen och de gjorde ett halvdant försök att se, men sa att de inte ville berätta än...de sa att vi kunde få kolla på nästa...:(

nu har vi varit på 4d-ul och vi väntar, med största sannolikhet, en liten dotter!!!:)

• Mammiztill2

ja vet att barnmorskan sagt ngt likande att de kan vara svårt att avgöra iband tex om pojken har liten penis. och om de är 2 eller 3 streck som de pratade om då dem skulle kolla på mitt barn. Och på ul så såg dem 3 streck = tjej.

sen höll dottern fötterna framför könsorganet men flyttade sig efter lite buffar från Bm

• Scrapmom
    Leona08 skrev 2008-07-03 09:35:26 följande:
    Är det någon som har haft Anna Röing som barnmorska på ultraljudet? Jag hade henne när jag var på ul då var jag i vecka 18+0 och min bebis viftade med benen och bm sa att det är för tidigt för att se vad den har för kön. Det är väl inte för tidigt??
    Vi hade Anna och det var hon som inte ville berätta för oss.
  • E08L

Grattis till sonen!!

Vill oxå veta könet.. =(
    men ska iaf på ett extra ul i v28 så får hoppas man kan se då.

• Pluttesnuttan

Anna har jag som BM på mödravården här i skurup. Hon sa till mig när jag fick remissen till ultraljudet att vid första ultraljudet kan man inte se könet det får man veta på andra.Sen fick man den där lappen också. Men som tur var hade jag ju marie på ultraljudet och då fick vi veta =)

• Scrapmom
    Pluttesnuttan skrev 2008-07-04 08:50:49 följande:
    Anna har jag som BM på mödravården här i skurup. Hon sa till mig när jag fick remissen till ultraljudet att vid första ultraljudet kan man inte se könet det får man veta på andra.Sen fick man den där lappen också. Men som tur var hade jag ju marie på ultraljudet och då fick vi veta =)
    Fattar inte varför hon säger så när det GÅR att se, det är ju ren och skär lögn.
  • Leona08

Vad otrevligt av bm Anna att inte berätta för jag är 100% säker att hon såg könet på min bebis men ville inte berätta.

• ACD

Vi fick reda på könet nu när vi gjorde rutin-ul den 25/7(v.19+6). Vi väntar en liten pojk som beräknas titta ut på lucia 13/12. :)
    De säger inget om man inte frågar om de kan se. Men när jag frågade så frågade hon om vi ville veta. När vi sa ja så sa hon att det är något som hänger ner/buktar ut mellan benen och att det ser ut som en pojk. :) Som jag trodde då. :)

Svar på tråden Någon som fått veta könet på sitt barn på Ultraljudet på Ystad mvc?