• Zantana83

BARF det bästa tänk bara mat till våra älskade Djur

Här diskuterar vi den bästa tänkbara maten till våra djur.

Alla e välkomna med tips idér och råd.

• Svar på tråden BARF det bästa tänk bara mat till våra älskade Djur
  • Fru U

Håller med om att det är synd att så många vidhåller att torrfoder är bäst och så många det är som gått på att torrisar är bra (bäst till och med) för tänderna

• Powerwoman

Jag ger min hund Barf, kissen med men han äter lite torrfoder också när han känner för det:)

Min hund vägrar torrfoder, och jag har kämpat med att få henne att äta sen i september då vi fick hem henne.
    Nu kör vi med barf och hon har lagt på sig en hel del på bara ett par veckor.

Först var hon lös i magen, men när hon började äta mer ben (kycklingvingar) så blev det bra:)

• Zantana83

visst e det underbart att se sin hund äta BARF det hörs och syns att dom älskar det :)

Och sen ser man ju hur bra dom mår utav det.

Powerwoman skrev 2008-06-27 19:58:40 följande:
    Jag ger min hund Barf, kissen med men han äter lite torrfoder också när han känner för det:)Min hund vägrar torrfoder, och jag har kämpat med att få henne att äta sen i september då vi fick hem henne.Nu kör vi med barf och hon har lagt på sig en hel del på bara ett par veckor.Först var hon lös i magen, men när hon började äta mer ben (kycklingvingar) så blev det bra:)
  • novaliam

Jag barfar mina 2 stora hundar till och från. Min gamla hund som har problem av och till med höften och ryggen mår betydligt bättre när han barfas. När jag inte får tag på varierande ben, så ger jag faktiskt lite torrfoder och kycklingvingar/skrov, gröt och mixade grönsaker. Skulle ju faktiskt helst bara barfa dem, men men...

• Zantana83
    novaliam skrev 2008-06-27 20:18:30 följande:
    Jag barfar mina 2 stora hundar till och från. Min gamla hund som har problem av och till med höften och ryggen mår betydligt bättre när han barfas. När jag inte får tag på varierande ben, så ger jag faktiskt lite torrfoder och kycklingvingar/skrov, gröt och mixade grönsaker. Skulle ju faktiskt helst bara barfa dem, men men...
    bättre lite än inget eller hur.
  • Emmyyyy

Provat BARF till både illern & katten men ingen ville ha...

• Flaxa1

Någon som kan förklara lite mer om BARF? Jag har sett det nämnas lite här och där men inte fått klart för mig riktigt vad det är. Ges maten rå? Luktar inte djuren efteråt i så fall?

• novaliam

BARF står för "biologiskt anpassad rå föda", dvs man ger djuren sådan mat som de åt/äter i det vilda livet. Den största delen av kosten bör bestå av RKB (råa köttiga ben). En mindre del av råa mixade grönsaker, o en del av sk annat: inälvor, ägg, olja mm.

Somliga tror att man inte ska ge djuren ben som börjar på F. Det går alldeles utmärkt så länge benen är RÅA. Det finns mkt bra info på nätet o det finns en del böcker också.

För mina hundar har det bara vara positivt och de luktar inte efteråt.

• Flaxa1

Det låter ju rätt så intressant då. Någon som vet var man kan info om hur man BARF:ar en kattunge?

• Andrea91

en fråga bara.ger ni era djur även kanin och häst kött?

inget illa menat iaf

Svar på tråden BARF det bästa tänk bara mat till våra älskade Djur