• Gröt

Var finns vinägerchips!??

Är såå sugen på vinägerchips, men har inte hittat i nån affär. Är det nån som vet var man kan köpa såna? Tacksam på förhand!

• Svar på tråden Var finns vinägerchips!??
  • Gröt
    Svar på #29
    Japp då blir det till att shoppa fritös då. Har inte vågat mig på att fritera i kastrull, men det kanske är lätt? Ska det vara nån spec frityrolja även om man friterar i kastrull?
    Jagar fortfarande vinägerchipsen... ska kolla Lagerhaus också.
  • MiniMie

åhhh. den här tråden måste hamna bland mina favvouriter.. trodde jag vari "ensam" om att ha denna "drog"...

alla i min omgivning (familj/vänner) hånar mej när jag köper med extra påsar med hem från utlandet (oftast spanien)..men jag kan bara inte låta bli.
    Dom måste vara de bästa som finns!!

och om någon i denna tråd kan hitta dom i sverige..så..kan ajg ju för allt i världen INTE missa de!!

• 19Sofia79
    Midsommarafton 77 skrev 2008-07-02 13:39:46 följande:
    I helgen var jag på Coop på A6-center i Jönköping och letade efter vinägerchips utan resultat. Vad jag vill ha dessa chips.
    Om du är i Jönköping har delikatessbutiken på Öster Vinäger chips i småpåsar.
    Den ligger vid PADI dykbutiken och Mäklarhuset trorjag hdet heter. I hörnet vid parkeringshuset. Mitt mot Peset. Ja du fattar.
  • Callistrate

Jag har läst någonstans att det ska finnas på city gross... (har tyvärr inga som helst bevis för detta, men tänkte ändå tipsa )

• j 3 n N y

Här är en till vinägerchips-älskare. Har packat många väskor fulla med denna delikatess från utlandsresor. Vi kanske ska skriva ett brev till OLW och Estrella och begära att de börjar sälja igen!

• 19Sofia79

Ja för visst hade dom vinäger chips en sväng? Estrella? har jag för mig.

• jannajamtland

I Östersund har dom vinägerchips på subway, har kanske det på andra subways med?

Blev så glad då jag hittade dom där, är ju himmelskt gott

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • UmmAlina

är det den på hörnet???

19Sofia79 skrev 2008-07-03 10:25:57 följande:
    Midsommarafton 77 skrev 2008-07-02 13:39:46 följande:
    Om du är i Jönköping har delikatessbutiken på Öster Vinäger chips i småpåsar.Den ligger vid PADI dykbutiken och Mäklarhuset trorjag hdet heter. I hörnet vid parkeringshuset. Mitt mot Peset. Ja du fattar.
  • Midsommarafton 77
    19Sofia79 skrev 2008-07-03 10:25:57 följande:
    Om du är i Jönköping har delikatessbutiken på Öster Vinäger chips i småpåsar.Den ligger vid PADI dykbutiken och Mäklarhuset trorjag hdet heter. I hörnet vid parkeringshuset. Mitt mot Peset. Ja du fattar.
    Åh, tusen tack för tipset. Nästa gång vi är i Jönköping ska vi ta oss dit och köpa vinägerchips. Min make älskar dem också, men det är ju förståeligt då han är engelsman.
    Vi har försökt sedan mars-april 2007.
  • War

sjögurka 79 skrev 2008-07-03 10:48:00 följande:

Här är en till vinägerchips-älskare. Har packat många väskor fulla med denna delikatess från utlandsresor. Vi kanske ska skriva ett brev till OLW och Estrella och begära att de börjar sälja igen!
    JA, tillsammans är vi STARKA... kan lova att köpa MINST 52 påsar per år.
Svar på tråden Var finns vinägerchips!??