Premisar födda Feb 2008.
Hej hej. Ville bara kolla ifall det finns några med premisar födda i feb 2008 och hur det går med era små =).
Själv föddes min Nea i v.32+5 den 22/2 och mår idag hur bra som hellst =).
Hej hej. Ville bara kolla ifall det finns några med premisar födda i feb 2008 och hur det går med era små =).
Själv föddes min Nea i v.32+5 den 22/2 och mår idag hur bra som hellst =).
Hej hej!
Nea är 59cm och väger 5255gram =), nästan exakt som Meja....vad stor var hon vid födseln?
Nea vägde 1890g och var 44cm lång så hon var lite lättare, men hon var ju tidigare också =)...När vi lämnade neo vägde hon 2965g, hon stack iväg i både vikt och längd jättesnabbt. Vi låg på neo i ca 4 veckor.
Vi låg på neo på Centralsjukhuset i Karlstad.
Ja, Nea hade apneer hon med, men de försvann fort som tur var, men usch så obehagligt. Sedan var det bara att växa till sig som var grejjen, så vi hade tur. Helt okomplicerad prematuritet står det i papprena.
Vad jobbigt med lunginflammation, smittad av äldra barn kanske? Men hon har fått hålla sig frisk efter det eller har det varit förkylningar och så med?
Jo hon var en raketviktare med tanke på att hon gick ned till 1635 efter 3dgr, sedan bara sköt det uppåt så sköterskorna och läkarna trodde knappt sina ögon, hihi..
Nea fick samma medicin som Meja, alltså Teofyllin morgon och mitt på dagen, tror hon hade den i två veckor, sedan hade hon växt ur dosen =) och då var det bara att sluta.
Ja, 1635g som minst är inte mycket, men hon var ju lång så hon såg ut som vilken bebis som hellst, bara lite tunnare. Kommer ihåg när man såg 4kg klumpar till bebisar, tyckte de bebisarna var enorma hihi!