Premisar födda Feb 2008.
Hej hej.
Den 1 februari kom vårat fjärde barn, Iza, i vecka 34+3 tror jag det var, sorry hjärnsläppet =)
Hon var iaf beräknad 10 mars =)Hon föddes på SöS i Stockholm och vi låg bara inne på Neo i 3 dygn. Hon vägde 2460gr när hon föddes och var 46cm. Läkaren sa vid förlossningen att hon definitivt inte såg ut som en premis =).
Hon hade sond ett dygn högst och låg på värmebädd första dagen typ, annars inget alls. Amningen funkade på en gång så vi fick komma hem snabbt, sköönt för jag har 3 barn till hemma ju.
Idag e hon 5½ månad och är 62cm och väger hela 6570gr =), en stor heffaklump precis som sina syskon =)
Dock märks det, tycker jag, att hon e "premis" i utvecklingen, bla så rullar hon inte runt men har ju stor mage i vägen oc tungt huvud haha, sen är hon inte lika förtjust i puré, vilket hon var första veckan...skumt... men hon är en sååå glad bebis å skrattar å gurglar hela tiden =) sovit hela nätter sen hon var 2 månader precis som de andra, i sin spjälis i sitt rum ( har andningslarm ) .
Hur upplever ni det med utvecklingen? vi hade neo på besök när iza var 3 mån korrigerat å hon tyckte Iza var tidig i utvecklingen så det är ju kul men det är lätt att glömma att hon kom tidigare eftersom hon e lika stor som de andra å då känns det som hon e sen, men det kommer =)
//Andréa