• jajja

Hittade stark Öl i min pojkes väska.

Igår kväll skulle jag hjälpa mina tvillingar att packa väskan inför resan med mormor och morfar.
    Kände att ryggsäcken kändes märkligt övertung för att vara tom, så jag kikade in i väskan och såg 2 st stark öl som han stulit av oss.
    Den andra tvillingen var uppenbart oskyldig och oxå rosen rasande på sin bror.

Vad gör man?
    Dom fyller 13 i okt, jag visste att jag skulle stå inför denna dag men inte ännu på ett par år.
    Samma kille har dessutom hittat på deverse annat mindre bra bus det senaste året.

Vad gör jag för fel?
    Känner att jag inte längre har någon att bolla med.

• Svar på tråden Hittade stark Öl i min pojkes väska.
  • jajja

Jah frågade honom om vem som skulle ha ölen, det var han och en kompis.
    De skulle dricka de någon gång.

Ja, jag vet att detta är en situation som man någon gång går igenom, men det är svårt när det bara kommer så här oförberätt.....

Tack för ditt stöd

• jajja

Jag är praktiskt taget nykterist...Dricker en snaps till en kräftskiva var tredje år.
    Skämt å sido, detta är jätte knöligt tycker jag.

Visst vi dricker ibland, me det är inte i något överflöd direkt.
    Och JA jag vet ungar prövar på både det ena och det andra, jag vet själv hur jag var.

Men jag har inte varit i denna sits förrut och det är svårt. Jag kan ju knappats göra en Fritzel och låsa in min unge.

• jajja

Tack Kaisa Kavat.

Allt du säger låter helt rimligt. Som du säger man mins ju själv de storslagna planerna man hade i den åldern.

Svar på tråden Hittade stark Öl i min pojkes väska.