Inlägg från: Kaisa Kavat |Visa alla inlägg
  • Kaisa Kavat

Hittade stark Öl i min pojkes väska.

Hej Jajja,

Ni måste prata med honom att det är Ni som bestämmer och att han inte får dricka. Han har även snott från Er. Säg till honom att han är världens goaste grabb (få upp självförtroendet) men samtidigt att Ni inte accepterar det han har gjort. Någon vettig persom sa att man skulle skilja mellan person o handling. Va på honom som en igel. Nämner han något om att ni dricker så är det bara till att påminna honom att han är ett barn och att Ni är vuxna.

Jag var inte guds bästa barn i den åldern men morsan la alltid fälleben för mig o mina planer. Frammåt 25 insåg man att morsan hade rätt... :)

Kram från Kaisa som knappt är torr bakom öronen :)

• Kaisa Kavat

Jajja: Det är ju det som gör en lite rädd att man kommer ihåg hur man själv var och man vill ju inte att ens barn skall råka illa ut.

Jag har en bonus pojk som är 15 och en sak jag brukar göra är att försöka ligga steget före..... Fråga honom rakt ut och jag får då ärliga svar tillbaka. Jag har i och för sig en annan roll än hans mamma o pappa. Och ser honom ur ett annat perspektiv.

Har just fått en dotter skall bli kul o se hur jag blir om 10-15 år. Jag har alltid haft ett brinnande intresse för barn och framför allt ungdomar så det skall bli jätte kul att bli det framöver. :)

Svar på tråden Hittade stark Öl i min pojkes väska.