Finns et fler med styvbarn som är ung?
Finns det nån mer som är tillsammans med en äldre kille som har 2 eller fler barn sen innan?
Finns det nån mer som är tillsammans med en äldre kille som har 2 eller fler barn sen innan?
Jag är 29 har två barn som är 7, 4,5 år...
Han är 44 och har barn som är 16, 11, och 8 år...
men allt har funkat gör bra hitills...
om vi har planerat att göra något ( bara vi så säger min sambo helt enkelt nej. Men oftast brukar det lösa sig ändå.
Vad skönt att höra, då är jag inte helt knasig som tycker "lilla familjen" har rätt och vara själva ibland.
Jag är endast "21" och min sambo 31. Han har 2 söner 4,6 år sedan innan. nyss fick vi vår dotter snart 3 mån. blev "styvmamma" (vilket ja hatar att bli kallad" när ja var 17-18...
allt går bra jag gillar barnen och de gillar mig, men ibland kan man önska att vi var vår egna familj.. blir ofta mycket bråk om grejer hämtning lämning, helger, osv. man kan aldrig planera ngt fullt ut då det ofta blir strul och tjafs...
En fråga; Tyckte ni det var lika jobbigt innan era "egna" barn kom? Alltså då bonusarna var de enda barnet/barnen.
Om inte, påminner dej den känslan som du hade före. Allt positivt. Ibland, tänker jag, har vi så lätt att bara se det negativa och glömma att det var kul också.
allt var faktiskt jobbigt redan när vi träffades innan vår dotter kom.. mycket bråk om de ja skrev ovan hämtningar lämningar, mycket svartsjuka riktad åt mig. jag fick inte göra så med barnen, inte krama de osv.. de blev dock bättre med tiden, men det e fortfarande tufft. så jag råder alla att verkligen tänka igenom de flera ggr för mycket innan man bestämmer sig och satsa på någon som har barn sedan tidigare.
Hejsan!
Jo då.. Jag har en dotter sedan tidigare och min sambo två pojkar sedan tidigare. Min sambo är betydligt äldre än jag, så det skiljer endast 15 år mellan mig och hans äldsta.
Det fungerar toppenbra! Inge bekymmer alls..
Mvh Anna
Jag träffade min sambo när jag var 16 år, han var 20år och hade en son på 10 månader. Nu är jag 19 år och har vi har en son på 1,5 år tillsammans + bonusen på 3,5 såklart.
träffade min sambo när han var nyss fyllda 20 jag var 18..han hade en dotter på 3 mån :) nu är vi 23 och 21 och bonusdottern är 3,3 mån och vi har en son på 5,5 mån:)
allt har gått helt smärtfritt, visst biomamman bråkar en del men vi har flickan så gärna mer än vad som förväntas av oss..och om vi planerar nått och nått händer självklart hon får vara med!
mina föräldrar ser henne som ett extrabarnbarn..men det kan bero på att hon varit med sen hon var så pytte liten..:)
Jag fyller 20 i år och bor tillsammans med en kille som är 28 och har en 4-årig flicka sen tidigare.
Men även jag har en egen tjej på 4 år så jag vet inte om det räknas riktigt Jag är ju van!
Är 24, bonusbarnen är 16 och 18 år gamla. Har funnits i deras liv i tre år. Har haft en väldig tur att de har haft en pappa som uppforstrat dem väl:)
Jag har två bonusbarn.. en ny och en 4åring, det skiljer 13 år på mig och min kille. hur stor åldersskillnad är det mellan er och hur gamla är barnen? är det mycket problem i relationen till barnen? hoppas allt funkar fint =)
min sambo är 26 o styvpappa till min 5 åriga dotter, var 21 när vi blev tllsammans och det har aldrig varit några problem