• Anonym

Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??

Ja jag har misskött min ekonomi i två år nu, och äntligen börjat vakna upp och insett att jag måste göra någonting åt situationen.. Har letat länge efter en tråd där det finns fler som jag.. känns som jag är den enda?

Jag har skulder till kronofogden, inkasso, och många fler.

Vill så gärna hitta andra i liknande situation, så man kan peppa varandra.

Kram frånmig.

• Svar på tråden Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??
  • Anonym (Inte ensam)

Du är verkligen inte ensam. Visserligen har jag tagit mig ur den fällan men jag vill finnas där för människor som befinner sig i den jobbiga situationen jag fick dras med i många många år.

Har ÄNTLIGEN tagit mig ur det och jag kan börja leva ett normalt liv, min sista anmärkning går snart ut.

Jag förstår din frustration men jag vill säga; jag hade KATASTROFAAAL ekonomi men lyckades ta mig ur det och numera går det bara mot ljusare tider, så ge inte upp, börja idag med att ordna upp det!

• Anonym

Ja har samma problem..

ja lät allt gå till kronkalle då ja insåg att en månadsinkomst på 9000 inte skulle täcka alla utgifter på 22000 i månaden.

varför kämpa nu,då ja redan hade betalningssnmärkning och viste att allt skulle gå år skogen förr eller senare...

Allt nästan förutom HYRA internett, tv abonemng telefoner och försäkring som ja betala...

jag har nu 48000 hos kronkalle....
    dom kan inte dra av min lön då ja tjänar för lite än så länge...

men en vacker dag e jag skuldfri....
    de gäller bara att kämpa på

• Anonym (Vet)

Jag har varit där. Jag har varit i inkasso-träsket. Så i pass illa att jag inte tömde min brevlåda förrän jag var tvungen och den var överfull.

Kastade alla inkasso o fogdebrev oöppnade. Ville inte se, ville inte veta, inte tänka...

Nu är jag fri! Totalt anmärkningfri om 1 år. Det är en enormt skön känsla och en klump i magen är borta. Nervositeten av att fogden knackar på dörren med blanketter som ska skrivas på kommer aldrig tillbaka.

Gör så här!
    Betala alla små skulder först. Bli kvitt med en i taget, inte lite här och var. Ring upp alla du har skulder till och prata, var ärlig. Kolla vilka skulder som går att preskibera, du kan bli av med massor genom det.

Öppna breven. Läs dem. Rada upp dem.

Det känns bättre att ha koll och kontroll än att inte veta.

Kram o lycka till!

• Anonym

Va skönt att veta att jag inte är ensam.

En sak vet jag.. Jag ska INTE sätta mig mer i skiten nu.. Skulderna SKA minska.

Läget för närvarande:

Obetald barnomsorg APRIL
    Obetald barnomsorg JULI
    Obetald HYRA JUNI
    Obetald HYRA JULI 

Det är paniken just nu... Får pengar den 11:e och då ska dessa fakturor betalas, om jag så ska leva på bröd och vatten!

Sen ska jag verkligen sätta mig och gå igenom ALLA skulder... Är rädd att det är närmare 70 000:- hos kronofogden...

Ska även försöka sälja undan saker.

• Anonym (bra)

jag är inte där du är nu, men har haft liknande problem.
    vill bara säga att jag tycker att du är duktig och på rätt väg.
    starkt jobbat!

• marina 81

halv katastrofalt är det väl, har skulder som drar 2500 i räkningar varje månad..men vi ska sälja en bil o betala av det så det blir bättre!

Marina såsom ni aldrig sett henne förr!!
  • Anonym (blää)

Jag har en total katastrof ekonomi med kronofogden, inkasso m.m betalade räkningarna härom dagen vad fick jag över? jo 2 kr hur klarar man sig då en månad till?? nja så det får bli bröd och vatten en månad enda positiva med det är väl att jag blir smal.

• Anonym (Inte ensam)

Jag kan trösta er med att jag hade ett par hundra tusen hos kronofogden, och idag är jag fri från kronofogden. Har fortfarande lån (betalade av största delen av vad som fanns på kronofogden med ett gemensamt lån från banken, förmånligare och bättre att betala av på ett 'vanligt' lån som sedan kan bakas in i bolån m.m. än att låta det ligga kvar hos kronofogden och aldrig bli av med anmärkningen, om ni förstår?) Snart är även lånet betalt helt.

Så låt er inte skrämmas av era skulder, kämpa på så går det!!

• Anonym

Nu knycker jag ganska stor del av den här tråden.. Men jag måste se allt framför mig...

MINA SKULDER:
    Hyra JUNI 4216:-

Hyra JULI 4056:-
    SKULD KF TELEAVGIFTER SERGEL INKASSO   2588:-
    SKULD KF TELEAVGIFTER SERGEL INKASSO 3848:-
    EL SKULD INTRUM JUSTITIA                          2380:-
    FORTUM APRIL                                                 267:-  Betalt 080701
    FORTUM MAJ                                                     265:-
    FORTUM JUNI                                                    210:-
    NATURPRODUKTER SVEA INKASSO                    281:-
    ELLOS LINDORFF KF                                        12336:-
    INTERNET                                                         290:-
    FOLKIA MICROLÅN COLLECTOR KF                   5623:-
    MOBILLÅN INTRUM JUSTITIA KF                      5231:-
    AKADEMIBOKHANDELN PBK INKASSO KF        1267:-
    KUNDFINANS                                                   4244:-
    ENTERCARD LINDORFF                                    12081:-
    MEDDELANDELÅN  INTRUM JUSTITIA             3330:-
    SMSFINANS SORIANA KB CREDITLINK AB KF  3417:-
    SVENSKT SKOLFOTO  LINDORFF                          734:-
    BONNIERS ALEKTUM                                          488:-
    FINAREF ALEKTUM  KF                                          4547:-
    PAYEX VIKTKLUBBEN                                            660:-
    FERRATUM SVEA INKASSO                                 2198:-
  • Anonym (Inte ensam)

Du kanske ska betala av de minsta först, alltså de som kostar dig minst så att du kan få bort så många som möjligt. Det gör listan mycket mindre och du känner dig duktig när du får stryka skuld efter skuld. Det känns bättre att få bort fler, just för att man får resultat. Tycker jag iaf. Men naturligtvis är det skönast att få bort de stora skulderna.

Kanske en blandning. Vad har du att röra dig med varje månad? Hur mycket kan du lägga på att betala skulder?

Svar på tråden Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??