• Anonym

Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??

Ja jag har misskött min ekonomi i två år nu, och äntligen börjat vakna upp och insett att jag måste göra någonting åt situationen.. Har letat länge efter en tråd där det finns fler som jag.. känns som jag är den enda?

Jag har skulder till kronofogden, inkasso, och många fler.

Vill så gärna hitta andra i liknande situation, så man kan peppa varandra.

Kram frånmig.

• Svar på tråden Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??
  • Anonym (jagm)

jag har skulder på 120.000kr hur fan ska jag betala av dom och jag ä'r 25 år så nu får man inte betala av varje månad längre=(

• Gackning

Ojj det var mycke skulder, hoppas det ordnar sig för dig, men för allt i världen ta inga sms lån, handla inte sånt du inte har råd att betala direkt med pengar som faktiskt finns o är dina, och betala ALLTID hyran först, den e viktigast för annars har man ju ingenstans och bo.
    Räkningar är A och O, Det är det man måste betala även om det känns surt när man vill göra annat....
    Duktigt att göra upp en lista, kommer hålla koll på tråden o hoppas jag ser dig pricka av den då o då
    Ett tips, OM du har någon som litar på dig så vore det bästa ju om du fick ett lån som du betalar av samma summa varje månad, hos dom flesta inkasso bolagen och kronofogden får man inte ta avbetalningar ifrån tråkigt nog och räntan blir bara mer o mer på dom räkningarna ju.... Men att få ett lån när man har mycket anmärkningar är ju omöjligt, inte så många som vill gå i borgen då heller, men kanske om man har en snäll mamma eller pappa!
    Hoppas det löser sig iaf för dig, starkt o skriva om det här på FL iaf.

• Anonym

precis som någon påpekat här innan,se till att hyra, el och mat blir betalt!

• Naturligt
    Anonym skrev 2008-07-13 22:47:46 följande:
    MINA SKULDER:Hyra JUNI 4216:-   Betalt 080711
    Hyra JULI 4056:-    Betalt 080711SKULD KF TELEAVGIFTER SERGEL INKASSO   2588:-SKULD KF TELEAVGIFTER SERGEL INKASSO 3848:-EL SKULD INTRUM JUSTITIA                          2380:-FORTUM APRIL                                                  267:-  Betalt 080701FORTUM MAJ                                                      265:-FORTUM JUNI                                                     210:-NATURPRODUKTER SVEA INKASSO                    281:-ELLOS LINDORFF KF                                        12336:-INTERNET                                                          290:-FOLKIA MICROLÅN COLLECTOR KF                   5623:-MOBILLÅN INTRUM JUSTITIA KF                      5231:-AKADEMIBOKHANDELN PBK INKASSO KF        1267:-KUNDFINANS                                                    4244:-ENTERCARD LINDORFF                                    12081:-MEDDELANDELÅN  INTRUM JUSTITIA             3330:-SMSFINANS SORIANA KB CREDITLINK AB KF  3417:-SVENSKT SKOLFOTO  LINDORFF                          734:-BONNIERS ALEKTUM                                          4 88:-FINAREF ALEKTUM  KF                                           4547:-PAYEX VIKTKLUBBEN                                             660:-FERRATUM SVEA INKASSO                                 2198:-
    börja betala av de små, så blir listan kortare....
  • Naturligt

rekomenderar er att kolla på detta!!!

• Joual

Det låter toppen att ni jobbar på att bli skuldfria! Jag undrar bara litegrann över hur ni resonerat när ni tänker betala av de privata skulderna först?

Om din svärfar behöver pengarna ganska snabbt så tycker jag att det är rätt av er att betala honom först. Men om han inte är i akut behov av dem så kanske det vore bäst att betala av det som ligger hos KF och inkasso först, så att ni inte drar på er mer betalningsanmärkningar?

Anonym (Emma) skrev 2008-07-14 12:36:43 följande:

Lika illa här.. har skulder hos kronofogden,inkasso m.m. Min man har tyvärr likadant.vi har hamnat i en riktig snurr när det gäller vår ekonomi, lånar pengar av min mans pappa för att kunna äta månaden igenom, mår skit av att behöva vara beroende av honom för att få månaden att fungera.Jag har sjukersättning, min man har tillfälligt vik i sommar, men är annars arbetslös.Vår ekonomi har aldrig sett bra ut, men ser nu värre ut än någonsin.. Min man var sjukskriven hela våren och jag har alltså förtidspension.Vi har nu lovat varandra att försöka betala tillbaka våra privata skulder först och främst och sedan börja beta av inkasso och fogden. Det är inget vidare att leva så här. Många åker på semester, men vi har varit hemma dom sista 3 åren. Vi skriver matlista, gör storkok, och storhandlar var 14,e dag. Men vi har fortfarande för mycket utgifter för dom pengarna vi har in varje månad.
  • Anonym

hejhej
    har också hemsk ekonomi. lever på soc bidrag just nu och har sabbat min ekonomi extremt. har ingenting hos kf än men en hel del på avbetalning och inkasso

• Naturligt

det blev fel,jag menar den här:

• Anonym (hmja.)

Har du kontaktat inkasso så det inte går vidare till kf?

Anonym skrev 2008-07-15 13:01:05 följande:
    hejhejhar också hemsk ekonomi. lever på soc bidrag just nu och har sabbat min ekonomi extremt. har ingenting hos kf än men en hel del på avbetalning och inkasso
  • Anonym

debt trap (2 av 5)

debt trap (3 av 5)

debt trap (4 av 5)

debt trap (5 of 5)

Svar på tråden Ingen mer med KATASTROFAL ekonomi? Skulder med mera...??