Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Var observant för dessa raser...

Ni har aldrig tänkt på att det faktiskt inte sitter i rasen?? Att det kan va så att det istället sitter i människan som äger hunden? En hund med ett "hårt" tufft utseende drar ofta till sig fel ägare som får en understimulerad hund som är osäker och otrygg.

• enlitenbitkaka

Bluff, båg och myt.

bellanbus skrev 2008-07-02 11:48:32 följande:
    Om jag inte har fel för mig så har det med pitbullens bett att göra, deras käkar låser sig i ett visst läge och därför får man många gånger bända upp käkarna med en kil.
  • enlitenbitkaka

Och er hund brukade bitas ofta? Efsm ni behövde en kil.... Käkarna låser sig inte, däremot vill de ogärna släppa.

bellanbus skrev 2008-07-02 11:52:37 följande:
    Ok, för jag och min föredetta hade två stycken pitbulls och med den ena fick vi göra det...men det kanske var något fel på honom!
  • enlitenbitkaka

Precis han vägrade släppa men käkarna låser sig inte

bellanbus skrev 2008-07-02 12:00:35 följande:
    Nej du...detta var ute i skogen när vi lekte med honom och han hängde i pinnar och vägrade släppa, därför skaffades en kil för att kunna öppna käkarna om han skulle hamna i bråk!
  • enlitenbitkaka

Och vad fan e en kamphund???? en kamphund är en hund som aktivt används till kamp och mig veterligen finns det inte ens 136 hundar i sverige som används till det

sAiLe05 skrev 2008-07-02 12:29:10 följande:
    Denna länk som kärolajn postade borde ju punktera tråden..."Angrepp av kamp-hund: 136 stAngrepp av annan hundras: 1287 st"För hela 2006.Vilka hundar är "farliga" egentligen?!
  • enlitenbitkaka

Just en sån sak gör att jag ALDRIG någonsin skulle rusa iväg och avliva min vovve utan att ha bett om en vet.undersökning först. Barn kan va nog så jävliga och elaka och hunden är i det läget försvarslöst. Jag skule inte klandra en hund om den biter i det läget.

sAiLe05 skrev 2008-07-02 12:50:13 följande:
    Nej precis, och enligt den statistiken så borde man vara livrädd för varenda liten mops man möter på gatan..För några år sen så blev en 4-åring ihjälbiten av en sk "familjevänlig hund".Hunden avlivades direkt.Det som framkom sen var att hunden hade legat och sovit och barnet hade huggit in en penna långt ner i örat.Inget försvar mot hunden, och jättetragiskt för familjen att barnet dog, MEN det finns oftast en anledning till att en hund biter..
  • enlitenbitkaka

Ja och jag tycker du har fel som säger att de är lika. Vad är det du inte förstår? PBT och staffen är ung. lika olika mentalt som en shih-tzu och en dobermann. De är inte identiska, de är inte lite lika heller....de är riktigt olika.

himmelsflickan skrev 2008-07-02 13:30:47 följande:
    det var det inte jag som sa att dom inte var lika i utseendet, jag däremot tycker dom är väldigt lika. Och det är samma glada vovve mentalt oxå. Självklart är det inte EXAKT samma hund, så hade dom inte haft varsitt namn?! Men dom är lika, däremot har jag inte sagt att dom är identiska.
  • enlitenbitkaka

Hur ska jag kommentera det här utan att va nedlåtande...nästan omöjligt efsm du så uppenbart inte har en aning om vad du dillar om. Gör din hemläxa innan du börjar peka med fingret. En kamphund är en hund som används i kamp vilket idag är förbjudet. Alltså; ingen kamphund finns. Du kan få en pudel att kampa om du vill.  Ska den också heta kamphund då? Och att du ens nämner staffen...jag kan inte låta bli att le.... Ärdu medveten om att staffen även går under namnet nanny dog efsm den har en överlägsen känsla för små barn jämfört med andra hundar?

Litetdahl skrev 2008-07-02 13:19:50 följande:
    Ledseln, men någon punktering åstadkommer du nog inte...Media brukar benämna raserna Staffordshire bullterrier, Amerikansk bullterrier, American staffordshire terrier, Bullterrier, Mastiff, Dogo Argentino, Fila brasileiro och Tosa som så kallade kamphundar. Det handlar om 8 raser. Det finns runt 250 hundraser i Sverige, drar vi bort 8 raser kan vi räkna 242 till "annan hundras". En enkel beräkning av dina siffror bevisar följande:136 / 8 = 171287 / 242 = 5,3Den största procenten av alla angrepp begås således av så kallade kamphundar.(Källan till informationen: SKK)
  • enlitenbitkaka

Men det vet du väl.....det är en BULLdog...klart den e livsfarlig. Att den sen inte har 30cm lång päls till en mankhöjd på 20cm måste ju också betyda att den är en kamphund. *ironi*
    Man blir ju matt av folks ignorans och okunnighet.

Pshevil skrev 2008-07-03 07:27:31 följande:
    Skojar du? Engelsk bulldog som kamphund? Har du träffat en bulldog någon gång? Det var länge sen de var det, på 1800-talet tror jag visst att det var...Men jag är emot hela begreppet med kamphund iofs. Det är inte hunden som är farlig utan ägaren...
Svar på tråden Var observant för dessa raser...