Inlägg från: Badbollen |Visa alla inlägg
  • Badbollen

Var observant för dessa raser...

Så nu är jag Kamphundsägare ?? ahah vilket fint fack du satt mig i

• Badbollen

Berätta gärna. Vilka är " kamphundsägarna" Vad är det för människor?

• Badbollen

Ja om du läst vad jag skrivit så hade du sett att jag ÄR det.

• Badbollen

och eftersom jag är det undrar jag vad du menar med " kamphundsägarna" varför ska vi ha ett annat namn än nån som har en lite tax?

• Badbollen
    Zaria skrev 2008-07-03 12:38:23 följande:
    Vad för namn har en "kamphundsägare"?
    ja varför inte kalla hundägare för just det.. "hundägare" och inget annat..oavsett vad dom har för hund?

Varför ska man bli kallad "kamphundsägare" om man inte kampar med sin hund? och för att den är av en speciellr ras
  • Badbollen
    Zaria skrev 2008-07-03 12:37:43 följande:
    Du väl plocka fram det då,för jag har aldrig skrivit att "Badboll är kamphundsägare"Däremot har jag skrivit att "kamphundsägare" är ganska duktiga på att klanka ner på småhundar tex så om det gäller rasism är det nog lika illa från båda håll.
    hade du läst hela tråden hade du sett att jag är hundägare till en pitbull/amstaff. När du då skriver att "kamphundsägare" är det vad du kallar mig..och hur dom är enl dig så va et intressant att höra din generallisering av hur just sådan ägare är
  • Badbollen
    anarkokapitalist skrev 2008-07-03 13:39:51 följande:
    För att man tyckte det var "häftigt" att ha en "tuff" hund som är har ett rykte om sig att vara livsfarlig?
    så jag har denna hund för att jag vill vara häftig?
  • Badbollen
    PunkJohan skrev 2008-07-03 13:42:07 följande:
    En kompis till mig har en pitbull, renrasig sådan. Den har aldrig bitit nån och kommer aldrig göra det heller så dumsnäll hon är. En bekant till morsan har en Cockerspaniel, liten, fluffig, luddig och söt. Det fanskapet biter allt så fort aset kommer åt... Och folk kallar polarens pitbull för mördarhund/kamphund? Så man vill gråta. Btw, hur många vet att just pitbulls kallas "nannydogs" på vissa håll för de är så grymt bra med barn?
    Tack Johan!!!
    Dom är bland dom bästa familjehundarna man kan tänka sig!!!
  • Badbollen

" Under åren av denna selektiva avel så har man fått fram en hundras som inte har bitvillighet mot människor, och i de fotspåren används många hundar idag som så kallade "nannydogs", på sjukhus och äldreboenden pga. sin tillgivenhet. Helen Keller hade en pitbull som servicehund under tidigt 1900-tal."

• Badbollen

"Som tidigare nämnts så hamnar ofta dessa blandrashundar på löpsedeln om något händer, men de benämns som Pitbulls, mördarhundar etc. Sanningen är dock den att av alla hundar som det skrivs om i media är 99 % från denna avel, d.v.s. hundar utan verifierad bakgrund, utan registreringsbevis och stamtavla. Av alla hundar i Sverige idag som skulle klassas som "kamphundar" eller "Pitbull" av allmänheten, så är det 4-500 av dem som är renrasiga registrerade hundar. Resterande som uppskattas till 2 000 - 3 000 är hundar utan härkomst, d.v.s. blandraser. "

Svar på tråden Var observant för dessa raser...