-
Du är i tråden utan att ens läsa alla inlägg som finns..om du läser dom inlägg jag skrivit så ser du vad dom är avlade tillZaria skrev 2008-07-03 15:12:37 följande:Vad var de avlade för från början då? Inte var det som "knähundar"
-
då ska du inte yttra dig om du inte orkar läsa all info som folk här lagt in i syfte att försvara denna ras, om du hade varit hundvan hade du vetat att det inte är en engelska staffen som kallas "nannydog" okunskap är ordet!Zaria skrev 2008-07-03 15:17:05 följande:Jag har iaf inte tid att läsa 216 inlägg,Du behöver dessutom inte komma lära mig något om hundar då jag redan är hundvan och kan en hel del, du borde däremot lära dig läsa för du läser in massor som jag inte ens har skrivit.Nu skall jag till jobbet och kanske hata lite mördarhundar på vägen,för jag ju "hundrasist" säger du ju och avskyr "kamphundar"
ha en bra dag! -
Wikipedia säger annat. Och är inte jag som la " Engelsk staff" i min mun. va ett svar på vad en annan här ansåg att en engelsk staff är och va. Inte jag som sa att den hunden heter så.Splach skrev 2008-07-03 16:58:35 följande:www.ssbkt.net där har du det svart på vitt att det är Staffordshire Bullterrier som kallas nanydog..Dessutom heter det inte engelsk staff.. eller engelska staffordshire bullterrier.Det heter BARA Stafforshire bullterrier, men härstammar från England.Säger du alltid alla rasers hemland framför smeknamnet?
-
Zaria
Om du själv är så kunnig..varför skriver du att dom blir triggade av smärta?
Dom har en högre smärttröskel och kan stänga av smärtan..är inte smärtan i sig som triggar dom.
Du är så snabb på att kalla folk ukunniga när du själv sitter och generalliserar precis HELA tiden.
" NÄR/OM den väl blivit triggad så är de värre än en vanlig hund just pga egenskapera att de inte ger sig utan snarare blir triggade av smärta än att lägga ner bråket dessutom gör de rejält med skada pga sina kraftiga käkar."
Vår hund funkar inte med dominanta hanar vilket han är själv. Går man förbi en annan hund som är likadan så kan det morras lite, för att visa vem som bestämmer. Där måste man som ägare känna sin hund. noll koll= slagsmål. -
Ja precis!!ÄlskarMorgan skrev 2008-07-04 09:19:28 följande:Och sådana hanhundar finns ju i alla raser. Dominanta hundar är ju inget jätteovanligt egentligen. Det gäller ju bara att kunna ha kontroll över sin hund.Jag har någonstans fått höra att labradorerna (eller golden) är sönderavlade på snällhet så rätt vad det är kan de flippa totalt eftersom man avlat för hårt på dem. Är ganska säker att den jag hörde det av är labradoruppfödare. Men vet ju inte om det stämmer.Tror stenhårt på mitt resonemang: Du kan inte lita på något djur överhuvudtaget, inte ens människan är pålitligt. Alla kan vara farliga.
Bara för att vår hund morrar betyder det inte att han vill "kampa" utan visa att han bestämmer. Dominans är vad det handlar om. och som sagt det finns i alla raser! Men morrar en amstaff/pitbull så är det för att han vill kampa och mörda...så akta er när vi är ute -
kan tillägga att visst finns kamplusten i vår hund. MEN det är VI som bestämmer när han sak ta fram den och inte. Inte han. och det vet han.
är vi ute i skogen och vi ser ett träd med lagom höga grenar så låter vi han hoppa upp i trädet och hänga i grenarna. Ser ganska kul ut. Han tycker det är riktigt roligt..sen räcker det med att vi ropar på honom så släpper han och kommer.
Skulle nån dock komma fram till mig, och hota mig med kniv, eller om han märker att jag blir rädd och jag inte vet vilka personerna är skulle han försvara mig med sitt eget liv.
och vad är det för fel på det? Vill man ha hunden för att vara tuff då? Nej, men tyvärr är det så för många. men dom vet inte heller hur man ska hantera en sån här hund. Vilket är sorgligt. -
Zaria skrev 2008-07-04 17:42:19 följande:Sista babyn skrev 2008-07-04 08:58:15 följande:undrar vem som går på hörsägen mer än fakta............
Jag förlitar mig på fakta,vad man tror eller inte känns inte relevant i sammahanget.Att alla hänvisar till en statestik som ingen kan visa upp tycker jag är sktattretande,då känns det mer som ett rykte.
Tycker jag borde lära mig ett och annat?!
Tur att någon försöker vara fröken duktig i denna tråd..
*patetiskt*
Vad du tror är det enda du pratat om i denna tråd, och sen säger du att alla andra ska komma med fakta. -
Generallisering.. IGENZaria skrev 2008-07-04 17:40:59 följande:Varför tror du hundarna i hundkamper fortsätter att slåss när det gör så ont vilket jag gissar att de får när de sliter varanndra sönder och samman, en "bullhund" ger sig inte i första taget i ett slagsmål. Att de sedan är smärttåliga gör sitt till.Ja jag tycker nog du borde lära dig ett och annat om hundar.Hur kan en hund stänga av smärtan? Smärtåliga Ja, men skulle de kunna stänga av smärtan borde de överlag ha ett helt annat nervsysten än andra hundar.
-
nej men det gör många...ibland när jag varit ute så ser man att när dom ser oss vänder dom på klacken och går tillbaks från samma håll dom kom ifrån. Helt sjukt. En kväll va det 2 st som gjorde så..ute och går, ser oss, vänder och går tillbaka.Crickelin skrev 2008-07-07 19:10:01 följande:Skulle aldrig få för mig att gå över på andra sidan gatan för att jag mötte en pitbullblandning eller rottweiler.
-
Hmm tror eller vet?! Jag har en sån hund..och utgår från MIN hund och hur han är. Därför generalliserar jag inte som du. Varför ska fakta om hur mycket en ras bitit eller inte bitit ha någon betydelse om man inte heller har en statistik på hur ägarna varit med dom hundarna som bitit? För mig går det hand i hand.Zaria skrev 2008-07-07 23:53:50 följande:Snarare är jag väl den som INTE lyssnar på hörsägen eftersom jag efterlyser FAKTA, inte en statestik ingen kan visa fram.Jag har inte pratat speciellt mycket om vad jag tror om utan vad jag VET,jag går på fakta,du går på vad du tror eller har "hört" det är en viss skillnad.
Men det är bra att du är såååååå duktig. I flertalet av dina inlägg står det " jag tror" vilket i sig är en generallisering. Men du som är så duktig borde väl förstå det kanske?