Var observant för dessa raser...
När det hänt mig har det varit ca 50m ifrån, och han har inte ens morrat eller visat minsta tecken på aggressivitet. Så jag fattar inte den där inställningen.
Nu är inte en hund en bil..men ville måla upp ett exempel om att man måste klara av att hantera det man ska ha ansvar för.
Och jag är faktiskt stolt som kan säga att jag och min sambo KAN hantera vår "mördarhund".
Han älskar barn, är otroligt tillgiven och vill vara med överallt. För mig är det ett tecken på att dessa hundar GÅR att ha. Dom är inte farliga. Är det fasta handtaget i kopplet samt mycket kärlek och tillgivenhet till sin hund som avgör. Att hunden känner att man som ägare vet vad han/hon behöver.
Står man i ett centrum och hänger med sin hund för att se cool ut..och för att skrämma folk för att dom själva har så dåligt självfötreoende så dom måste ha en hund som se farlig ut...
Vad får hunden jobba med då?
Inget. DOM MÄNNISKORNA är det fel på INTE hunden.
Så enligt Zaria ska jag inte utgå från min hund för att avgöra hur en ras är. Men jag anser att det är väl bara bra att påvisa att dom faktiskt finns. Dom snälla och tillgivna "mördarhundarna"
Har aldrig påstått att min hund står för en hel ras. Är du som påstår att jag sagt något jag inte gjort.
Vill bara poängtera att det finns bra hundar, och varför inte ta min hund som exempel då när hela tråden handlar om dessa mördarhundar och att dessa hundar är livsfarliga??
Du har inte ens en sån hund så varför ska du då uttala dig om det överhuvudtaget som inte har något att referera till?
Splach
Menar inte att du ska lägga ner attityden utan dom andra i denna tråd som anser att" kamphunden" är såååå farlig