Badbollen skrev 2008-07-08 08:50:07 följande:
Hmm tror eller vet?! Jag har en sån hund..och utgår från MIN hund och hur han är. Därför generalliserar jag inte som du. Varför ska fakta om hur mycket en ras bitit eller inte bitit ha någon betydelse om man inte heller har en statistik på hur ägarna varit med dom hundarna som bitit? För mig går det hand i hand.Men det är bra att du är såååååå duktig. I flertalet av dina inlägg står det " jag tror" vilket i sig är en generallisering. Men du som är så duktig borde väl förstå det kanske?
Ja en del saker skriver jag "tror" om,för att det är ganska svårt att sitta med fakta när det gäller andrahandsrappaorter.
Jag tycker visst det har betydelse, framför allt ang Golden retrivers som hela tiden tas upp som de hundar som bits mest,men ingen kan visa någon fakta om det,det är ungefär som att säga att "alla pitbulls äter barn" för det har jag sett på en lista.
Sedan kan du knappast använda DIN hund som representant för hela rasen,om du inte visste det är hundar individer.
Ja jag är duktig och har viss kunskap,men varför tjata om det hela tiden när du inte har ett smack aning om något alls utan tror att din hund representerar en hel ras.