• luckysun

Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!

Vad är bäst vad gäller täcken och kuddar till sin säng?

Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare)?

Vi kommer attt köpa nya på Hemtex men undrar vad man ska satsa på och fördelarna och nackdelarns?

• Svar på tråden Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!
  • Fröken perfekt

Jag har dun och har haft det senaste 15 åren. Engmo dun, vintertäcken Karen samt deras sommar dun. Har även Duxianas Duntäcken men tycker att de är för lätta och fluffiga.

• lia76

Jag har duntäcke och dunkudde (märket Sverigetäcke och SverigeKudde)

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Fröken perfekt

Glömde hälften.. De dunkuddar vi har som kommer från Hemtex tappar vansinnigt mycket dun, irriterande då det sticks i huvudet på den som ligger på den. Vet inte hur det är med deras täcken... Men fråga innan noga så ni inte blir besvikna efteråt, eller kan få lämna tillbaka om det skulle uppstå.

• luckysun

Varför vi nu ska köpa nya är att min man har haft täckena innan vi träffades så dem har hängt med i ca 15 år!
    Det är superbra kvalitet i äkta dun men jag tycker det börjas kännas äckligt.

• Prinsessan Zelda

jag tycker inte dunkuddar och täcken är lika bekväma som syntet. när jag var liten var jag överkänslig mot dun så jag är väl van vid syntet. men även sambon gillar syntet mer.

tycker inte dunkuddarna är tillräckligt mjuka och gosiga och duntäcke blir för varmt för mig också.

• Fröken perfekt

Men tvättar ni dem inte då? Tvättar mina två tre ggr om året

luckysun skrev 2008-07-02 15:48:59 följande:
    Varför vi nu ska köpa nya är att min man har haft täckena innan vi träffades så dem har hängt med i ca 15 år!Det är superbra kvalitet i äkta dun men jag tycker det börjas kännas äckligt.
  • luckysun

Nej, vi har aldrig tvättat dem.

• Lena
    luckysun skrev 2008-07-02 15:48:59 följande:
    Varför vi nu ska köpa nya är att min man har haft täckena innan vi träffades så dem har hängt med i ca 15 år!Det är superbra kvalitet i äkta dun men jag tycker det börjas kännas äckligt.
    Varför inte tvätta dom då? Man ska kunna tvätta dunkuddar och täcken.

Har dunkuddar (vill inte ha något annat) och syntettäcke.
  • Fröken perfekt

????????????? Gör det då...!!!

luckysun skrev 2008-07-02 15:51:04 följande:
    Nej, vi har aldrig tvättat dem.
  • Majsan70

Jag har bara syntet. Dun är superäckligt att sova i. Köper nytt lite då o då för att behålla den särskilda känslan.

Svar på tråden Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!