• luckysun

Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!

Vad är bäst vad gäller täcken och kuddar till sin säng?

Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare)?

Vi kommer attt köpa nya på Hemtex men undrar vad man ska satsa på och fördelarna och nackdelarns?

• Svar på tråden Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!
  • Who knows

Jag har haft Duxiana dun, men köpte ett mysigt täcke på hemtex för 1år sedan, det är en fiberfyllning ochär modell varm, så härligt så, tom gosigare än mitt gosiga duntäcke

• Fröken perfekt

Förlåt att jag är elak nu, men tacka fan för att de känns äckliga när de aldrig tvättats.. In med dem på 30 grader, lite tvättmedel bara och inget sköljmedel. Tvätta bara ett i taget och sedan tumlar du ett och ett i flera timmar tills de är fluffiga igen.

• Prinsessan Zelda
    Fröken perfekt skrev 2008-07-02 15:54:25 följande:
    Förlåt att jag är elak nu, men tacka fan för att de känns äckliga när de aldrig tvättats.. In med dem på 30 grader, lite tvättmedel bara och inget sköljmedel. Tvätta bara ett i taget och sedan tumlar du ett och ett i flera timmar tills de är fluffiga igen.
    ha i tennisbollar i tumlaren
  • Thursday

Jag kan nästan inte sova med syntettäcken, tycker att det är äckligt. Har duntäcke på vintern och ett hederligt tunnare vaddtäcke på sommaren! Men alltid dunkuddar.

• luckysun

Fröken perfekt, äckligt, jag vet.
    Men dör bakterierna vid bara 30 grader och ska dem torktumlas sen?

Är det svårt att få riktigt torrt?

• Fröken perfekt

Jag brukar hoppa det då jag tycker att det blir en lite äcklig lukt av dem. Tar ut och skakar täcket några ggr under torkningen istället.
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-02 15:55:47 följande:

ha i tennisbollar i tumlaren
  • lia76

Tvätta... Lägg dem i torktumlare tillsammans med några tennisbollar som hjälper till att fluffa dem plus att de torkar lite snabbare annars ruttnar dunen och det luktar F-A-N!

Lär ju vara megamycket kvalster i dem om ni inte tvättat dem.
    Några dör ju om man hänger ut dem på vädring....
    Men man måste tvätta dem också... Kryllar ju med små husdjur i dem annars

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Fröken perfekt

Ja de kan gå länge tills de känns torra men brukar ändå kännas aningen "dimmiga" efteråt men de försvinner efter något dygn i vanliga luften i sängen. Försvinner gör det väl inte, men lovar att du kommer älska dem när du vet att de är tvättade och luktar gott tvättmedel.

luckysun skrev 2008-07-02 15:56:59 följande:
    Fröken perfekt, äckligt, jag vet. Men dör bakterierna vid bara 30 grader och ska dem torktumlas sen? Är det svårt att få riktigt torrt?
  • luckysun

Kuddarna är av märket: Mille Notti.
    Står att man ska tvätta i 60 grader. Är det för varmt tro?

• luckysun

har inga tennisbollar hemma!! Kommer dunet ruttna då??

Svar på tråden Har ni duntäcken och dunkuddar eller syntet(lite billigare) till er säng? Behöver tips!!