Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Korvstroganoff som i skolan (recept sökes)

Bellsam skrev 2008-07-04 19:01:56 följande:
    Om du har bråttom och är trött och inte orkar med att lägga ner energi på korvstroganoffen så finns det påsar med färdig mix som bara ska blandas med mjölk. Stek bara upp lite korv, häll i mjölken och sen påsen och sen låter man det puttra tills det är klart. Tycker faktiskt att det blir en god korvstroganoff, och så kan man alltid krydda på lite själv ;) Smakar i alla fall som den som jag fick i skolan :)
    Det känns ju ganska sannolikt att den versionen är närmast den som man får i skolan. Att de använder sig av sådana kryddblandningar alltså.
  • pluvdo
    Borttagen användare skrev 2011-10-01 19:03:11 följande:
    Jo tänkte det också, att det är den i påsen.. Får bli den nästa gång! Gjorde en nyss med lite blandade recept och den blev skitäcklig..
    Haha.

En grej med den i påse är dock att åtminstone jag tycker dels att det inte skadar att byta ut lite av mjölken man blandar i med grädden och dels så blir den ofta nästan godare när man äter den som rester (pånyttuppvärmd) än den blir första omgången.

Jag rekommenderar förresten Knorr. Den tycker jag är mest lik skolans (som jag också verkligen tyckte om).
Svar på tråden Korvstroganoff som i skolan (recept sökes)