• Flutterby

Får man ha kex, godis och frukt i handbagaget på flyget(utrikes)?

Minns inte hur det är. Jag vet ju att vätskor inte är tillåtna(över 100ml alltså), men hur är det med annat? Vi ska resa med sonen, tre år, och då hade det varit bra att kunna ta med sådant. Måste kanske köpas efter incheckningen?

• Svar på tråden Får man ha kex, godis och frukt i handbagaget på flyget(utrikes)?
  • Tess76

Vi hade kex i handbagaget när vi flög för ett par veckor sedan, och det gick bra.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Flutterby

Mrs Kaffelatte skrev 2008-07-03 08:13:56 följande:

Nää kex frukt och sånt är okej...
    Vad bra!
  • Kenzie
    Flutterby skrev 2008-07-03 08:12:50 följande:
    Minns inte hur det är. Jag vet ju att vätskor inte är tillåtna(över 100ml alltså), men hur är det med annat? Vi ska resa med sonen, tre år, och då hade det varit bra att kunna ta med sådant. Måste kanske köpas efter incheckningen?
    Man får ta med sånt på flyget, men olika flygbolag har lite olika regler. Vi flög med fritidsresor och fick ta med mycket mer än 100 ml vätska (i det här fallet välling på tetra och vi fick ta med så mycket vi trodde skulle gå åt under flygningen) samt frukt och mackor till sonen.
  • Flutterby
    Tess76 skrev 2008-07-03 08:14:32 följande:
    Vi hade kex i handbagaget när vi flög för ett par veckor sedan, och det gick bra.
    Had ni kexen i kexpaketet då, eller hade ni lagt dem i något annat? (burk, påse)
  • Flutterby
    Kenzie skrev 2008-07-03 08:16:30 följande:
    Man får ta med sånt på flyget, men olika flygbolag har lite olika regler. Vi flög med fritidsresor och fick ta med mycket mer än 100 ml vätska (i det här fallet välling på tetra och vi fick ta med så mycket vi trodde skulle gå åt under flygningen) samt frukt och mackor till sonen.
    Ja, jag minns att vi fick ta med välling till sonen första gången han flög, men att jag först fick smaka på den i bagagekontrollen!
  • Summermom11
    Kenzie skrev 2008-07-03 08:16:30 följande:
    barnmat får man ta med även om det är mer än 100 ml
  • skorpiona

Till barn får man ta med vätskor över 100ml om de inte finns att köpa efter bagagekontrollen! Alltså välling och så går bra, men inte tex risifrutti eller yoghurt eftersom det finns...

All "torr" mat får man ju ta med även till vuxna...

• CarlHerman

Det beror på vilket land du ska till, inte självklart att man får ta med mat in i ett land. Jag har åkt fast i tullen för att jag haft godis i väskan, vissa länder har hundar som letar efter just matvaror kring bagageutlämningen/tullen i väskor och handbagage. Men det beror som sagt på vilket land du ska till.

• Flutterby
    CarlHerman skrev 2008-07-03 12:05:37 följande:
    Det beror på vilket land du ska till, inte självklart att man får ta med mat in i ett land. Jag har åkt fast i tullen för att jag haft godis i väskan, vissa länder har hundar som letar efter just matvaror kring bagageutlämningen/tullen i väskor och handbagage. Men det beror som sagt på vilket land du ska till.
    Vi ska "bara" till England, de håller nog inte så hårt på det.
Svar på tråden Får man ha kex, godis och frukt i handbagaget på flyget(utrikes)?