Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Parkering runt skansen????

Parkera på Östermalmssidan (gratis lördag-söndag) och promenera över Djurgårdsbron är mitt tips. Det tar fem-tio minuter att promenera från början av Djurgårdsbron. Annars kan du åka T-bana till Karlaplan och promenera ner Narvavägen till Djurgårdsbron. Hoppas ni får ett trevligt besök i Stockholm!

• j 3 n N y
    SaramedM skrev 2008-07-03 09:34:51 följande:
    sjögurka 79 skrev 2008-07-03 09:32:47 följande:
    Varning för att det är svårt att hitta parkering där baraMen jag hade ställt bilen i Märsta, åkt pendeln och sen t-bana till Karlaplan
    Nja, man får kanske ta ett varv eller två. Parkerar på gatan i stan varje dag/kväll och det fungerar toppen. Många stockholmare är dessutom borta från stan nu och särskilt på helgerna så det är ganska tomt. Är väl turisterna man får slåss med i värsta fall.
  • j 3 n N y

Ja det finns många bra alternativ, men det kanske är svårt om man inte är van med omgivningarna Själv tycker jag det är så skönt att ta bilen så jag hade gjort det. Men att åka kollektivt går säkert lika bra, tar kanske lite längre tid bara...

• j 3 n N y

När du kommer upp på Karlaplan så går du rakt över rondellen/parken och ner för Narvavägen (ICA ska vara på din vänstra sida). Där Narvavägen tar slut går du rakt över Djurgårdsbron och därifrån tar det fem-tio minuter till Skansen beroende på vilken entré du väljer!

Svar på tråden Parkering runt skansen????