• Anonym (vän)

Hon härmar mig i allt!!!

Hejsan!
    Jag och min kompis har känt varandra sen tidig barndom. Så vi känner varandra rätt bra nu. Jag har inte sett dessa tendenser på henne förrän förra året, och nu börjar det irritera mig väldigt mycket.

Vad jag än gör, gör hon som jag, vad jag än köper köper hon.
    Ex: Vi går och shoppar tillsammans, hon är inte det minsta intresserad av de plagg jag tittar på först, efter några dagar kommer hon och har köpt samma plagg! och i samma kompination som mig... och det är inte en engångsföreteelse!!

Vi har precis renoverat om badrummet, och tror ni inte att så fort hon såg det åkte hon hem och började rnovera om ditt badrum?? Jag visste att detta skulle hända, så därför sa jag inget till henne förrän renoveringen var klar. Kanske barnsligt, men man blir trött.

Går jag och köper nåt till hemmet, till exempel en ny spegel, så går hon nästa dag och köper en också.
    Byter jag sköljmedel så gör hon det också...

Detta har blivit ganska för mycket nu, och jag vet egentligen vad svaret blir, att jag ska prata med henne, men det vågar jag nog inte....

Men ni kanske tycker att jag överreagerar?

• Svar på tråden Hon härmar mig i allt!!!
  • Okaa san

Herre gud, jag hade sagt till henne :P faktiskt :P låter som väldigt många sammanträffande annars..P

• Wilowa

Nej du överreagerar inte och ja du måste prata med henne. ja i alla fall om du vill ha henne kvar som vän.

• Anonym

Känns ju förstås lite tröttsamt i längden kan jag tro...vem vill vara likadan som ngn annan? men hon tycker väl att du är perfekt.

Fråga henne vid lämpligt tillfälle om det inte är roligare att ha en egen smak.

• miss maple

Vilken "rolig" kompis du har. Då har hon ingen egen fantasi eller tycke o smak om nånting. Och nej överreagerar gör du inte. Hon förtjänar inget annat än att du frågar vad hon håller på med. Våga fråga

• Anonym

Känner igen det där så väl...har en granne som gör likadant, jätte tråkigt när vi har likadana blommor på altanen och när hon gör likadant som mig hemma. Jag tycker om nyckelpigor, vipps så gör hon det med och köper lika saker som mig med nyckelpigor på tex....skit tråkigt...och jag nästan glömmer bort att det var jag som hade mycket mysiga värmeljuslykor hemma när jag kommer hem till henne och ser likadana...men äh...strunt samma dom tycker väl att vi har bra smak...dom har väl dålig fantasi själv och blir insperarad av oss.

Fast tråkigt är det ju förståss...vill ju gärna ha vissa saker för sig själv.

• JAG är BÄST

Jösses sån PINSAM vän du har

Säg det till henne rätt ut några gånger med pikar så kanske hon fattar att DU SER att hon härmar dig!!!.

Eller så gör du som Einstein säger

• Anonym (vän)

Men va säger man?
    Jag vill ju inte förstöra vår vänskap, men jag vet att hon kommer ta väldigt väldigt illa upp.
    Härma henne tänker jag verkligen nte göra. Problemet är inte om man gillar samma tröja som en annan, visst gå o köp samma tröja, men jag är väldigt stolt och glad över de saker jag hittar och "FYNDAR" och vi har samma umgängeskrets, kul att ha exakt likadana saker liksom... och tro mig, det handlar om allt, från bil till trosor!!

• JAG är BÄST

Eller så är du smart och säger,

"JAG/VI har bestämt att vi ska byta ut ALLT i köket till rosa , och jag ger mig INTE tills jag får den färgen, bla bla, bla, så tar du med henne på att kolla in tapeter mm, , och bestäm dig på pltas då hon är med "

Skit snyggt kök hon får

Svar på tråden Hon härmar mig i allt!!!