Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Någon som är från Linköping/bor i Linköping? Snabb hjälp tack

Lambohov, speciellt Mjärdevi är jättefint. Angående bra eller dåligt så beror det på var i Lambohov du bor. Nära centrum är inte att föredra, lite stökigt enligt min mening. Mer i utkanterna är det lite bättre.

Iofs bor jag själv i en av Lambohovs utkanter, men i den här gatan vill jag inte bo alls eftersom utemiljön är så dåligt underhållt av Stångåstaden så det känns som att bo i ghetto.

Men jag råder dig att åka runt lite i Lambohov och Mjärdevi så ni får er en helheltsuppfattning.

När det gäller Skäggetorp är det samma sak där, det beror på vilken del av Skäggetorp du bor i, men ju längre bort från Skäggetorps centrum desto bättre.

Ryd vet jag knappt nåt om, men det verkar vara ett lugnt område. Ekholmen och Berga ger jag inget för. Speciellt i Berga är det hög kriminalitet både när det gäller infödda (nazister) och de med invandrarbakgrund.

T1 är väldigt fint, men dyrt. Händer inte speciellt mycket där och centrum är bara för bullrigt och stökigt enligt min mening.

Sen har vi Ljungsbro som är jättefint och inte heller så långt ifrån centrum. Ljungsbro är lite instängt, men det är bäst när det gäller trygghet, samhörighet, total lugn osv.

De andra områdena känner jag inte till så bra.

Men kom till Lambohov/Mjärdevi !

Svar på tråden Någon som är från Linköping/bor i Linköping? Snabb hjälp tack