Gifta sig med syskonbarn
Med tanke på en annan tråd där man tar upp att halvsyskon efter tillstånd från länsstyrelsen kan få gifta sig och skaffa barn , undrar jag vad ni tycker om samma rätt som gäller att man har rätt i Sverige att gifta sig med sitt syskonbarn?
Positiva och negativa åsikter.
Jag tycker att halvsyskon mycket väl kan leva ihop och gifta sig, men nästa naturliga steg brukar vara att man vill ha barn med den man gifter sig med. Och där tar det stopp för mig. Det får mig verkligen att se rött att man inte kan ha anständigheten att välja en mer lämplig mamma eller pappa till sitt barn. Vad händer om man skaffar barn med sitt halvsyskon....morfar och farfar blir kanske samma person, skaffar man barn med sitt syskonbarn blir släktförhållandena rejält tillskruvade.
Vet någon hur vanligt det är att länsstyrelsen godkänner liknande äktenskap? Blir f*n mörkrädd när jag tänker mig några generationer framåt. Blir även mörkrädd när jag läser om att incest i alla former tydligen är tillåtet i Frankrike.
Hur många här skulle kunna tänka sig att gifta sig med ett syskonbarn upp med en hand!
Tycker det är riktigt äckligt