• sleeping angel

Vilket babyskydd är bäst?

Jag var idag på babyland för att kolla på babyskydd, har hela tiden varit ganska bestämd med ett acta graco och en bas till det. Den ska ju vara bra men sen finns det ju såååå många olika, jag vill att det ska vara en bas till skyddet och självklart att det ska vara säkert men om det också inte kostar skjortan så skadar det inte

• Svar på tråden Vilket babyskydd är bäst?
  • Frums

Har samma problem nästan... Jag var helt inställd på en britax baby safe plus för det har vi haft till dom andra 2 men har sålt det eftersom vi inte skulle ha fler.. men ska nu ha de ändå och då ville jag ha en ny sådan för vi var så nöjda med den... men alla man pratar med är sååå nöjda med sin akta och de e så bekvämt med bas... så nu vet jag inte vad jag ska ha... får nog åka till babyland och titta klämma känna och pröva mig fram lite... dom ska ju vara lite bekväma att bära oxå... men framförallt att säkerheten och huvudskyddet ska vara bra.... svårt val!!

• Jenander

Vi köpte en Acta Graco med bas sommaren -05 och har varit hur nöjda som helst med den. Jättesmidigt att bara klicka loss stolen och ta med sig den. Nu får vi vårt andra barn i Juli och den ska ha samma stol.
    Jag kan verkligen rekommendera den här stolen.
    Lycka till!

• saris

Själv tror jag att alla kända märken är bra. Tror heller inte att babyproffsen skulle sälja nån stol som är dålig.Vi har just den du tittat på och är nöjd, det är toppen att ha en bas. Dock är den otymplig att bära. Vet att det finns smidigare. Dock hade vi nog valt en smidigare om vi valt själv, vi har fått den vi nu har.

• sleeping angel

Ja...med bas ska det vara, vi ska ha en novemberbebis och jag tänker att då så vill man snabbt kunna ta ut och in stolen i kylan. Sen så känns det som att man då inte behöver stå och fiffla med ett säkerhetsbälte som ska vara runt och sitta rätt. Men nu så har nästan alla märken bas så vilken är bäst/mest prisvärd? Acta Graco har ju haft sin med bas längst...men dom är också dyrast, men så har jag hört att dom ska vara säkrast...

• ebbozz

jag köpte en acta graco med bas för 1000:- på happyland... tyckte det var ett helt ok pris... Har ju iofs inte använt den än, men den ska tydligen vara bra

• Silverline

Vi passade på att köpa en Akta Graco Logico S med bas nu när vi var i USA. Fick betala ca 750 kr för den, dvs halva priset. Vi har inte använt den ännu eftersom bebisen kommer i början på januari, men den är supersnygg och verkar praktisk/stadig. Gillar attt det är 5-punktsbälte vilket inte många babyskydd har. Säljaren på Babies R Us sa åt oss att Akta Graco är det enda babyskydd som är godkänt att åka med handaget uppfällt i bilen och att det var det i särklass mest testade babyskyddet.

Svar på tråden Vilket babyskydd är bäst?