• sleeping angel

Vilket babyskydd är bäst?

Jag var idag på babyland för att kolla på babyskydd, har hela tiden varit ganska bestämd med ett acta graco och en bas till det. Den ska ju vara bra men sen finns det ju såååå många olika, jag vill att det ska vara en bas till skyddet och självklart att det ska vara säkert men om det också inte kostar skjortan så skadar det inte

• Svar på tråden Vilket babyskydd är bäst?
  • mama86

jag hyrde ett babyskydd från NTF 350 kr i 9 månader

• MajaLinnéa

Vi köpte en Akta Graco Logico med bas på Nisses. Den kostade 1400 kronor.

• rubygirl

Vi kör med Britax Rock-a-Tot, för andra gången. Inte så dyr (800-900 kr tror jag), lätt att bära på, och så kan man ha den som en provisorisk babsitter. Den är rundad nedtill så den går att gunga (men kan även ställas "stabilt".

• milimina
    Silverline skrev 2008-07-05 16:08:41 följande:
    Vi passade på att köpa en Akta Graco Logico S med bas nu när vi var i USA. Fick betala ca 750 kr för den, dvs halva priset. Vi har inte använt den ännu eftersom bebisen kommer i början på januari, men den är supersnygg och verkar praktisk/stadig. Gillar attt det är 5-punktsbälte vilket inte många babyskydd har. Säljaren på Babies R Us sa åt oss att Akta Graco är det enda babyskydd som är godkänt att åka med handaget uppfällt i bilen och att det var det i särklass mest testade babyskyddet.
    då har nog den säljaren mer koll på usa än europa. de har helt andra regler där, bl a kör de med framåtvända stolar osv. i sverige har alla babyskydd 5-punktsbälte, och alla ska ha handtaget uppfällt i bilen efterom det är ett av skydden för bäbisen.

här ser testerna annorlunda ut och vi har fler kända märken som är "mest testade", bl a maxi-cosi, britax och römer förutom akta graco. akta är stora och kända i usa men absolut inte ensamma på marknaden och inte nädvändigtvis bäst. bl a är de fruktansvärt tunga, och passar inte heller alla vagnar som travel system.
  • flowerLowa

acta graco logico s ska tydligen ha fått bäst i test enligt försäljaren i vår lokala butik. så det blir ett sånt för oss. den är även väldigt rymlig och kostar inte skjortan.. ca 1300 med bas. fina färger också

(¯`°?.¸♥ Gravid i v.15♥¸.?°´¯)
  • modestyclara

Är ju väldigt smart om man köper ett babyskydd som är kompatibelt med den vagn man har så kan man bara klicka i babyskyddet i vagnen om bebben sover och man ska in i en affär eller nåt.

Ex är ju aktas som passar i deras parplyisar eller maci cosi som passar i deras vagnar. De flesta babyskydd passar ju ex bugaboo om man köper en adapter.

• lisadragon

Köp solfilm på biltema för 39.90:-, den är återanvändbar och hur lätt som helst att jobba med!! Behöver inte ens formklippa den om man inte bryr sig så mkt, utan klipp den bara snyggt i kanterna och spraya vatten under, sen ta skrapan och skrapa bort vattnet.. GRYMT enkelt och släpper inte igenom nån direkt sol.

Som sagt, kostar nästan ingenting och den är riktigt bra!! Har den på alla fönster bakåt i min bil och har använt den i minst 5 bilar, riktigt lätt-jobbad och tar bort massor med sol!

ha den bara på sidofönstren så har ni ändå fri sikt bakåt.

Hade gott // Lisa!!

marievarg skrev 2008-07-12 11:08:30 följande:
    Hej!Jag funderade också ett tag på vilket babyskydd vi skulle köpa. Tyckte att ett med bas var smidigt och praktiskt. Därefter tycker jag att det är viktigt med ett bra solskydd, självklart måste det först och främst vara en säker och bra stol. Tittade på Acta Gracos Logico S, Autobaby(föregångaren)samt Brio Primo. Slutade med att vi valde en Acta Graco Logico S pga den hade ett mkt bra solskydd, Brio hade isofix (har vi tyvärr inte i vår bil) samt att det såg ut som om Autobaby inte hade lika mkt solskydd att dra ned. Tycker att de solskydden som man sätter på bilfönstret med fina figurer är dåliga, de släpper in mkt sol samt att köra med en filt hängandes klämd i fönsterrutan är opratiskt.
  • lisadragon

Jag har köpt en acta graco autobaby II med bas, köpte den då de hade halva priset för den (799 , sen hade jag sån grym tur att jag hittade en akta graco vagn med travelsystem på blocket för 200:-!!

Jag har bara hört gott om akta graco, möjligen att den ser tung och klumpig ut, men den väger ungefär lika som alla andra, bara att den ser större ut.

Var bara tvungen att skryta lite med det då jag är så glad för mina köp :D!!
    1000:- för både bas, babyskydd och vagn m. fotsack, kunde inte ha blivit bättre :D!!

Hade gott // Lisa!!

• Carinamamma84

Maxi cosi med bas för 1000kr för halv priset år 06

• lillskroten

vi har köpt en brio primo med bas. Stolen är lätt i sig och smidig att bära (har provat med kompisens dotter).

• sleeping angel

Ja...känns fortfarande som acta graco är ett superval, kanske ska man också slå till på en vagn med travelsystem...kan ju vara skönt om man ska åka någonstans och inte vill ha en stor vagn med sig..hm...

Svar på tråden Vilket babyskydd är bäst?