• Anonym (lo)

Cipralex ?

Någon med erfarenhet av Cipralex ? Jag började i förrgår med dem för min sociala fobi
    och generella ångest..viktökning? jag har bara prövat Seronil tidigare.

• Svar på tråden Cipralex ?
  • Anonym (lo)

Hej!

Vad bra att man inte ska få ökad hunger . Jag bara väntar att kunna få märka nåt..någon förbättring..kanske det ska bli sämre först; var det så för din man?

• Anonym (lo)

-Vad bra för er att dom hjälpte, och det känns bra för mig att läsa om andras erfarenheter av Cipralexen. Är det 2x10 mg han tar?

• Anonym (lo)

Hej (cip)

Jag märker oxå att jag inte är lika hungrig längre: och har bara ätit den knappt 2 v ! mitt enorma chokladsug är borta. Men jag funderar på om inte 20 mg är för hög dos för min sociala fobi?
    Vad kan hända då? jag kan ju såklart halvera tabletten och fortsätta med 10 mg som funkar bra nu..någon som kan ge råd..
    Anonym (Cip) skrev 2008-07-14 07:21:42 följande:

Hej!Åt tidiare Mirtazapin teva pga depression/sömnstörningar),gick upp 10kilo pga medecinen. Började med Cipralex istället, och mår bättre psykiskt/humörmässigt av den. Likaså har jag gått ner i vikt, vilket gör att jag mår bättre. Har ätit Cipralex nu i 8månader, för mig fungerar det att ta 5mg. Fick svårare att sova när jag provade att öka dosen.Hoppas ni andra också mår bra!
  • Anonym (lo)

Jag äter 10 mg nu och skulle sen gå upp till 20 mg..men det känns inte som det behövs och på bipacksedeln så står det att 10 mg är vanligaste dosen för social fobi ( och de flesta andra anv områdena). Vill inte ta för hög dos eftersom det verkar räcka med 10 mg.

• Anonym (lo)
    Anonym skrev 2008-07-14 21:29:51 följande:
    Jag äter 10 mg cipralex för stressrelaterad ångest och lite paniksymtom. Inga viktändringar, men inte heller minskad hunger. Har förstått att det är antidepp som påverkar noradrenalinet som påverkar hunger. Cipralex påverkar seratoninet.Tycker 20 mg låter mycket för social fobi, men det måste din läkare bestämma. Jag har blivit hjälpt av 10 mg, men det tog ungefär två månader innan ångesten släppte helt och även idag kan jag känna symtom om jag blir extremt stressad.
    Ja just det : 20 mg verkar vara lite väl mkt "krut" för social fobi .Tack för ditt svar!
Svar på tråden Cipralex ?