Någon som har tvätta klädseln till sin Ektorp-soffa?
Går det verkligen? Krymper tyget så man får hålla på i en vecka och montera ihop den igen?
Går det verkligen? Krymper tyget så man får hålla på i en vecka och montera ihop den igen?
Hade en ektorp i beige förut och har tvättat den några gånger. Går hur bra som helst!
jag har med tvättat min funkar kanon
Bra, då åker den in i tvättmaskinen?
Håller färgen oxå?
Japp färgen håller bra! Var försiktig när du drar på dragkedjan bara, min gick sönder eftersom jag drog den för långt ("stoppet" hade ramlat av)
Ja, jag har en hörnsoffa från Ektorp serien och det funkar perfekt och tvätta den och inga problem med att få på den igen heller.
Det enda är ju att den måste strykas och det tar en envighet och är skit krångligt, annars blir den skrynklig och ful.
Det gillar jag inte.
Dra på klädseln när den fortfarande är lite lite fuktig, då går det lättare och man behöver inte stryka.
oj va duktig du är,, har aldrig gjort det funkar ändå det lägger sig ju med...
Råka bara INTE torktumla den. Inte ens lite. Jag vet inte vad som föll i mig men skulle bara få ur liiiite fukt. Men den blev liten som en tummetott (nästan) .
Lycka till.
man kan köra klädseln i 60 grader, men kör i 40 och förbehandla, funkar lika bra!
Jag har till och med tvättat sittdynorna- fjäderkuddarna går ju att ta bort och kört i fintvätt, funkar det med, men dra igen alla dragkedjor bara så slipper du rensa fjädrar till förbannelse!
Min soffa är röd- men håller färgen bra trosts många tvättar!
jag har tvättat min i 60 o sen satt på den när den är lite blöt då blir den helt slät.