Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

Grannens katt i vår rabatt!

Hej!
    Vill inte kattägaren lyssna så får du nog prova att spruta vatten elelr täcka över sandlådan.
    Annars så finns det ett kattkitt man kan köpa med små elektroder ( eller liknande, inte så insatt ) där kissen får en stöt när den passerar området.
    KAn ju vara effektivt för det är ju inte alltid man sitter beredd med vattenslangen.

Och till alal kattägare som just nu "rasar"....
    Håll ordning på era katter istället för att låta dom springa omkring.
    Elstötar är ju inte farligare än tex bilar osv..

Mvh G

• Bisquit

Superkarin.. Så du menar alltså att kattens välbefinnande ska gå före mitt?
    Det är inte jag som köpt katten och kan inte kattägaren hålla katten borta så får jag hitta på ett sätt att göra det.

Jag vil inte ha en massa apelsinskal på min tomt... Eller andra illaluktnade saker, jag vill ju oxå kunna vara där eller hur?

Jag vet att det finns massor av skötsamma kattägare och en eloge till er som tar hand om era katter.
    Men de andra som bara skaffar en katt och sen mer eller mindre släpper den vind för våg.. Ja.. *skakar på huvudet*

Och det här med att ååååh, men stackars lilla kisse som jag älskar högt osv bla bla tror jag inte på.

Släpper man verkligen ut den man älskar hört på ett ställe där det tex finns en massa bilar som kan köra över kissarna? Cyklar, elaka människor, räv, gift och annat som kan skada / döda katten?

JAg skulle då aldrig göra nått sånt!

Mvh G

• Bisquit

Det jag menar med ansvar det är att antingen så går man ut med sin kisse i kopplel.
    Vi har en mycket ansvarsfull kattägare här i huset som varje dag går ut med kissen i lina. Går hur bra som helst.

Eller så ser man till att katten är inne

Eller så skaffar men helt enkelt inte katt.

Jag har en hund, tänk om jag slulle släppa ut den med motiveringen:
    "det är narturligt för vovvi att komma ut och bajsa på din tomt och jaga dina barn / katter / kaniner whatever... "
    Det är så synd när den får vara inne hela dagarna och jag orkar inte gå ut med den?

Mvh G

• Bisquit

Meli.
    Jo men det handlar ju inte om att lägga ut tre apelsin klyfor och sen är saken ur vägen.. Det handlar ju om att lägga ut klyftor i princip överallt och sen gå och byta ut dom eftersom lukten försvinner efter ett tag.. Eller hur?

Jag äter inte apelsiner och jag vil inte att det ser ut som en soptipp hos mig.
    Dessutom drar ju matrester till sig råtttor.. Då kan det ju vara bra med en katt på tomten iofs,, *ler*

Superkanin: vem har sagt något om at plåga katter?
    Varken vatten eller stötar är farligt. Vad gör din kisse om det regnar på den? Svimmar?

Och med stötarna menar jag inte kabooomm el stekt kisse utan bara ett litet litet obehag..

Och ja, skullejag gå in i grannens hus och bajsa på hans matta blir jag nog väldigt glad om han / hon häller vatten / ger mig en stöt..

Mvh G

• Bisquit

Superkarin.. JAg läser hela dina inlägg.. Men eftersom jag försöker jobba samtidigt tar det ett tag innan jag kan skriva klart och skicka iväg det.
    Därför kan mitt inlägg komma lite senare.

Men jag läser alltid.

Meli: Tack för en fin debatt, det är alltid kul att "prata" med människor på ett lungt sätt utan påhopp även om man tycker olika.

Fast det jag mer tänkte på det är vart man släpper ut kissen. Bor man ensligt och har bra kontkat med grannarna, visst.
    Men om man bor mitt i ett villaområde ( mkt bilar ) och vet att kissen bajjar lite här och där ( klagomål från grannar ) så kanske man kan hålla den inne. Och jag tycker att det är jättebra att du har tagit hand om katter från hem. Förhoppningsvis får dom ett bättre hem hos dig än hos förra ägarna.

Mvh G

Svar på tråden Grannens katt i vår rabatt!