Grannens katt i vår rabatt!
Blir lite förskräckt när jag hör vad folk föreslår mot katten i rabatten/lådan!
Min katt är livrädd för vatten och blir jätterädd när hon för bara en droppe på sig! Om någon skulle hälla en hink över henne tror jag ärligt talat inte att hon någonsin igen skulle bli sig själv. Ni som förslår detta verkar ju helt och hållet ha blandat ihop KATTEN som bara gör det som är naturligt för denne och ÄGAREN. Ska hinken hällas över någon så är det över ÄGAREN som inte tar sitt ansvar, för det håller jag med om!
Som andra skriver här i tråden så är ju grävandet naturligt för katten. Bajsandet också, men det gissar jag att ni redan vet. Tänk er själva om ni skulle gå in på toaletten en dag och fick en stöt. Inte så kul. Katten kan inte veta eller förstå att din rabatt/låda är förbjuden mark jämfört med t.ex skogen.
Som Storm säger här ovan, satsa istället på KATTSTOP, finns bland ogräsmedel i affären som inte skadar rabatten eller katten.
Avslutningsvis, om kattens välmående inte är anledning nog att låta bli att skada den så har faktiskt ägaren rätt att anmäla er för djurplågeri om ni ger den stötar utan ägarens tillåtelse. Kanske även vid hink-kastningen. Så jag rekommenderar inte de förslagen. (Sedan kan man diskutera vem som ska ha rätt till vad enligt lag osv men det är ju en annan diskussion.)