Inlägg från: Ramunda |Visa alla inlägg
  • Ramunda

Grannens katt i vår rabatt!

Jag har precis samma problem...

Jag har själv katt, men hon går bara ut om jag eller sambon går ut med henne.. Hon går omkring på tomten och nosar men inte gör hon sina behov ute.. Hon har en toalett å den går hon på, hon kan gå in för att göra sina behov å sen ut igen...*S*

Jag vet inte hur man ska handskas med detta problem..

I området har vi fått lappar från värden att alla lösa katter kommer att tas hand om och om ingen kommer å hämtar ut sin katt så avlivas den. Ändå går det flera katter ute å springer i våra trädgårdar å använder den som toalett...

Ta åt er, ni som vet med sig att eran katt gör så!!!

• Ramunda

Hmmm... Vad jag läser här så får man för sig att vissa inte tvättar händer efter att dom rensat i kattlådan när dom inte är gravida...???

Är inte det lite äckligt att inte tvätta händerna efteråt???

• Ramunda

MammaMia66:::

Ja på vissa inlägg verkade det så att man måste tvätta händerna om man rensar kattlådan om man e gravid...

Jag som är sjukligt renlig av mig reagerade på det... Inget illa ment till nån....det var bara en liten fråga...

• Ramunda

MuminMy::

Okej... men det e kanske bara jag som uppfattade så när jag själv e så pedant av mig när det gäller å vara renlig å så...

Okej, det låter ju jätte gulligt, tänk om min kunde vara så gullig....

Min styvmamma rensade nog kattlådan när hon var gravid å gullade å pussade katten när hon väntade syrran, men hon blev inte sjuk...

Svar på tråden Grannens katt i vår rabatt!