• Anonym

fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!

man kan ha samlag på båda dem fertila dagarna eller varanan dag?? kan nån hjälpa mig hurfstå detta?? är man feril betyder det att äget har släppt?? ska man ha sex samma dag som man är fretil eller efter?? snälla förklara!

• Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!
  • Anonym

Gå in i planera barn, som står högt upp till vänster här på FL. Där kan du läsa dig till de du söker!

Lycka till

• Anonym (9)

När är jag som mest fertil?

När infaller ägglossningen?

Ägglossningen infaller normalt 12-16 dagar (i snitt 14 dagar) före nästa mens.
    Chansen att bli gravid är som allra störst från och med två dagar före och fram till ägglossningen. Då blir sekretet i slidan och livmoderhalsen tunnare så att spermierna lättare kan simma fram till ägget.

Om kvinnans menstruation brukar komma ungefär var 28:e dag, brukar ägglossning ske i mitten, kring dag 14, såsom nedan illustration visar. Men om menscykeln är längre eller kortare än 28 dagar så måste man räkna baklänges från förväntad mens för att finna de dagar som man har ägglossning.

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=22
  • Anonym

jag hade mens 26/6 o min menscykel är 28 dagar.. kan ni berätta för mig när jag ska ha samlag exakt när?? snällaaa
    Anonym (9) skrev 2008-07-06 13:37:54 följande:

När är jag som mest fertil?
    När infaller ägglossningen?Ägglossningen infaller normalt 12-16 dagar (i snitt 14 dagar) före nästa mens.Chansen att bli gravid är som allra störst från och med två dagar före och fram till ägglossningen. Då blir sekretet i slidan och livmoderhalsen tunnare så att spermierna lättare kan simma fram till ägget. Om kvinnans menstruation brukar komma ungefär var 28:e dag, brukar ägglossning ske i mitten, kring dag 14, såsom nedan illustration visar. Men om menscykeln är längre eller kortare än 28 dagar så måste man räkna baklänges från förväntad mens för att finna de dagar som man har ägglossning.www.niomanader.se/content.asp
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-07-06 13:37:33 följande:
    Gå in i planera barn, som står högt upp till vänster här på FL. Där kan du läsa dig till de du söker! Lycka till
    Efter att du gått in på planera barn, går du in i kolumnen verktyg, där står allt du behöver!
  • Anonym (Me)
    Anonym skrev 2008-07-06 13:40:12 följande:
    Efter att du gått in på planera barn, går du in i kolumnen verktyg, där står allt du behöver!
    Pluss att de har en ägglossningsräknare!
    Good Luck
  • Anonym

har svårt o förstå mig på detta:S det e därför jag e här o ber om hjälp..

Anonym skrev 2008-07-06 13:40:12 följande:
  • Cecese

Om du har en cykel på 28 dagar som du skriver ovan har du troligtvis ägglossning dag 14 (+/-2 dagar) så om ni har sex minst varannan dag under dag 10-18 borde ni täcka in det bra. Det betyder i ditt fall 5-13 juli.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Anonym (9)

Enligt uträkningen om din senaste mens första dag var den 26 juni så har du ägglossning runt den 10 juli.

Börja sexa några dagar innan och några dagar efter för kalenderuträkningen är inte exakt för alla, kan diffa några dagar.

• Anonym

och tar för era svar men de 2 fertila dagarna ska man ha sex dem 2 dagarna eller räcker det med varanan??

Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!