• Anonym

fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!

man kan ha samlag på båda dem fertila dagarna eller varanan dag?? kan nån hjälpa mig hurfstå detta?? är man feril betyder det att äget har släppt?? ska man ha sex samma dag som man är fretil eller efter?? snälla förklara!

• Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!
  • Anonym

Gå in i planera barn, som står högt upp till vänster här på FL. Där kan du läsa dig till de du söker!

Lycka till

• Anonym

jag hade mens 26/6 o min menscykel är 28 dagar.. kan ni berätta för mig när jag ska ha samlag exakt när?? snällaaa
    Anonym (9) skrev 2008-07-06 13:37:54 följande:

När är jag som mest fertil?
    När infaller ägglossningen?Ägglossningen infaller normalt 12-16 dagar (i snitt 14 dagar) före nästa mens.Chansen att bli gravid är som allra störst från och med två dagar före och fram till ägglossningen. Då blir sekretet i slidan och livmoderhalsen tunnare så att spermierna lättare kan simma fram till ägget. Om kvinnans menstruation brukar komma ungefär var 28:e dag, brukar ägglossning ske i mitten, kring dag 14, såsom nedan illustration visar. Men om menscykeln är längre eller kortare än 28 dagar så måste man räkna baklänges från förväntad mens för att finna de dagar som man har ägglossning.www.niomanader.se/content.asp
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-07-06 13:37:33 följande:
    Gå in i planera barn, som står högt upp till vänster här på FL. Där kan du läsa dig till de du söker! Lycka till
    Efter att du gått in på planera barn, går du in i kolumnen verktyg, där står allt du behöver!
  • Anonym

har svårt o förstå mig på detta:S det e därför jag e här o ber om hjälp..

Anonym skrev 2008-07-06 13:40:12 följande:
    Efter att du gått in på planera barn, går du in i kolumnen verktyg, där står allt du behöver!
  • Anonym

och tar för era svar men de 2 fertila dagarna ska man ha sex dem 2 dagarna eller räcker det med varanan??

• Anonym

Ja, precis som Cecese säger: sex varannan dag. Jag skulle råda till att INTE ha sex varje dag då det kan försämra spermakvaliteten. Min gyn rekommenderade mig att ha samlag antingen dag 11 och 13 räknat från mensens första dag, ELLER dag 12 och 14. Inte alla dagar alltså.
    Om din mens startade 26/6 ska du alltså ha sex 6/7 o 8/7, ELLER 7/7 och 9/7.
    Blev det klarare nu? Lycka till!

• Anonym

Ja nu är jag NÖJD!! TACK !! PUSS:)

Anonym skrev 2008-07-06 13:52:17 följande:
    Ja, precis som Cecese säger: sex varannan dag. Jag skulle råda till att INTE ha sex varje dag då det kan försämra spermakvaliteten. Min gyn rekommenderade mig att ha samlag antingen dag 11 och 13 räknat från mensens första dag, ELLER dag 12 och 14. Inte alla dagar alltså. Om din mens startade 26/6 ska du alltså ha sex 6/7 o 8/7, ELLER 7/7 och 9/7. Blev det klarare nu? Lycka till!
  • Anonym

Men alltså även om ni prickar in äl så är det ju iaf inte 100% chans att ni blir gravida.

• Anonym

Folsyra rekommenderas väl när man redan är gravid?

Att ha sex varannan dag brukar väl vara föredömligt i sammanhanget.

• Anonym

Jamen då har du ju redan fått svar angående folsyra....?

• Anonym

Frågan är fri men man kanske rimligtvis borde lita mer på en läkare än folk på ett forum

• Anonym

Ja, jag skulle inte riskera något. Därför kör vi varannan dag. Det har blivit plus förut, så jag tror på det!

Svar på tråden fertila dagar?????????HJLÄLP SNÄLLA!